Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Eftersökes, brutalt kantgrepp och maximal prestanda!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 1071734" data-attributes="member: 49358"><p>"Det här är säkert ett helt onödigt inlägg, men vill ändå ta upp det: Många åker på Atomic DD GS eller SG. En kanonrolig skida på morgonen, men INTE senare på dagen. Kantgreppet är fenomenalt på is och skidan svarar direkt med jävligt exakt kraftöverföring men senare, när backen ser ut som en taskig puckelpist från åttiotalet, är de minst sagt mindre balla."</p><p></p><p></p><p>Detta skulle jag vilja överföra till samtliga skidor som är smala och inte har rocker. Eftermiddagen så når man inte ner till underlaget med en smal skida. Den har lättare att skära fast och allmänt skapa onödiga problem på den tidspunkten man har minst energi/sämre teknik/styrka etc. Vill du ha en skida som <strong>verkligen</strong> fungerar hela dagen, året om så bör du iaf se på ngt som är ca 90-100mm i midjan. Älskar mina gamla GS lagg. Men de är helt döda när det blir djupare snö än vad stålkanten är bred...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 1071734, member: 49358"] "Det här är säkert ett helt onödigt inlägg, men vill ändå ta upp det: Många åker på Atomic DD GS eller SG. En kanonrolig skida på morgonen, men INTE senare på dagen. Kantgreppet är fenomenalt på is och skidan svarar direkt med jävligt exakt kraftöverföring men senare, när backen ser ut som en taskig puckelpist från åttiotalet, är de minst sagt mindre balla." Detta skulle jag vilja överföra till samtliga skidor som är smala och inte har rocker. Eftermiddagen så når man inte ner till underlaget med en smal skida. Den har lättare att skära fast och allmänt skapa onödiga problem på den tidspunkten man har minst energi/sämre teknik/styrka etc. Vill du ha en skida som [b]verkligen[/b] fungerar hela dagen, året om så bör du iaf se på ngt som är ca 90-100mm i midjan. Älskar mina gamla GS lagg. Men de är helt döda när det blir djupare snö än vad stålkanten är bred... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Eftersökes, brutalt kantgrepp och maximal prestanda!
Tillbaka
Topp