Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Eftersökes, brutalt kantgrepp och maximal prestanda!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Daniel-LAB" data-source="post: 1071766" data-attributes="member: 66686"><p>Varför rekommendera allmountain? Lund84 frågar faktiskt efter pistskidor och brutalt kantgrepp.</p><p>Jag vågar påstå att brutalt kantgrepp inte finns på allmountainlagg. Bra kantgrepp, ja, det finns, men inte brutalt.</p><p></p><p>Gällande Hendryx 917 så är det en bra skida, men inte till det som efterfrågas här så som jag läser det. Kanon till allmountain, men inte riktigt bra på något. </p><p></p><p>14.000 för FIS-skidor är helt onödigt. Det finns till mycket bättre priser på nätet och kan man klara sig med fjolårsmodeller kan man komma undan med 5-600 EUR.</p><p></p><p>Eller så lägger man 3-4000 kr och köper beg av någon som tävlat. Med lite tur får man då skidor som är invallade och har bra glid. </p><p></p><p>Men som det pratas om ovan, en FIS SL/GS/SG-skida är inte ett dugg allround. Oöverträffad så länge det är brant och hårt, men en sen eftermiddag i Åre så finns det trevligare skidor att vrida runt bland slaskpucklarna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Daniel-LAB, post: 1071766, member: 66686"] Varför rekommendera allmountain? Lund84 frågar faktiskt efter pistskidor och brutalt kantgrepp. Jag vågar påstå att brutalt kantgrepp inte finns på allmountainlagg. Bra kantgrepp, ja, det finns, men inte brutalt. Gällande Hendryx 917 så är det en bra skida, men inte till det som efterfrågas här så som jag läser det. Kanon till allmountain, men inte riktigt bra på något. 14.000 för FIS-skidor är helt onödigt. Det finns till mycket bättre priser på nätet och kan man klara sig med fjolårsmodeller kan man komma undan med 5-600 EUR. Eller så lägger man 3-4000 kr och köper beg av någon som tävlat. Med lite tur får man då skidor som är invallade och har bra glid. Men som det pratas om ovan, en FIS SL/GS/SG-skida är inte ett dugg allround. Oöverträffad så länge det är brant och hårt, men en sen eftermiddag i Åre så finns det trevligare skidor att vrida runt bland slaskpucklarna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Eftersökes, brutalt kantgrepp och maximal prestanda!
Tillbaka
Topp