Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Eftersökes, brutalt kantgrepp och maximal prestanda!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="waxoff" data-source="post: 1071794" data-attributes="member: 99032"><p>Här känner jag att jag måste stämpla in min reservation. Åker själv (bland mycket annat) 917 180 sen ett par år tillbaks och tycker att frontside-körning på alla former av preparerat underlag är skidans forte. Att kalla den allmountain tycker jag är en kraftfull felbeskrivning. Att kalla den rockad är också det i min värld en lätt överdrift. Ungefär som att säga att italienare är strukturerade. Visst det kanske finns de som är det i viss utsträckning, men det är väl inget framträdande nationellt drag, eller? En sidoprofilbild på 917 med ihoppressat spann ger inte många millimeter rise i vare sig tip eller tail.</p><p></p><p>I min mening trivs den allra bäst i carvingåkning på helt rena skär, och det gör den med bravur. Med originaltrim på kanterna är åkningen nästan dirigerad, snudd på låst, i den genren, lite extra häng på tailkanterna så blir det möjligt att bryta ut i sladd ur carvingen utan större brottningsmatch men nåt lättsladdat allmountainbygge är det inte alls i mitt tycke. Inte med den bäversvansen till tail. Men jag ser den som en fantastiskt underbar och laddbar pistskida för alla underlag, hårt, uppkört eller sorbet, precis vad som efterfrågas.</p><p></p><p>Jag gissar att det är midjebredden som tenderar att ge den det allmountainepitet den i vissa kretsar dras med. Ett alltför endimensionellt sätt att kategorisera en skidas egenskaper om du frågar mig.</p><p></p><p>Jag vill på inget sätt göra detta till en längdpissartävling och är definitivt ingen Hendryxklanmedlem, men jag tyckte att 917 i denna tråden beskrivits på ett sätt som jag inte känner igen den på. Det finns nog många andra modeller och typer av lagg som TS skulle kunna uppskatta för ändamålet (som tex 8.8FS, Dobermann Spitfire Pro, Chrome 74 Pro R21 m.fl.) och jag tror faktiskt att även 917 är en av dem.</p><p></p><p>Mina $0,02</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="waxoff, post: 1071794, member: 99032"] Här känner jag att jag måste stämpla in min reservation. Åker själv (bland mycket annat) 917 180 sen ett par år tillbaks och tycker att frontside-körning på alla former av preparerat underlag är skidans forte. Att kalla den allmountain tycker jag är en kraftfull felbeskrivning. Att kalla den rockad är också det i min värld en lätt överdrift. Ungefär som att säga att italienare är strukturerade. Visst det kanske finns de som är det i viss utsträckning, men det är väl inget framträdande nationellt drag, eller? En sidoprofilbild på 917 med ihoppressat spann ger inte många millimeter rise i vare sig tip eller tail. I min mening trivs den allra bäst i carvingåkning på helt rena skär, och det gör den med bravur. Med originaltrim på kanterna är åkningen nästan dirigerad, snudd på låst, i den genren, lite extra häng på tailkanterna så blir det möjligt att bryta ut i sladd ur carvingen utan större brottningsmatch men nåt lättsladdat allmountainbygge är det inte alls i mitt tycke. Inte med den bäversvansen till tail. Men jag ser den som en fantastiskt underbar och laddbar pistskida för alla underlag, hårt, uppkört eller sorbet, precis vad som efterfrågas. Jag gissar att det är midjebredden som tenderar att ge den det allmountainepitet den i vissa kretsar dras med. Ett alltför endimensionellt sätt att kategorisera en skidas egenskaper om du frågar mig. Jag vill på inget sätt göra detta till en längdpissartävling och är definitivt ingen Hendryxklanmedlem, men jag tyckte att 917 i denna tråden beskrivits på ett sätt som jag inte känner igen den på. Det finns nog många andra modeller och typer av lagg som TS skulle kunna uppskatta för ändamålet (som tex 8.8FS, Dobermann Spitfire Pro, Chrome 74 Pro R21 m.fl.) och jag tror faktiskt att även 917 är en av dem. Mina $0,02 [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Eftersökes, brutalt kantgrepp och maximal prestanda!
Tillbaka
Topp