Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Eh...får jag smeka dina brätten?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 37517" data-attributes="member: 13863"><p>Kul med en debatt som verkligen går in på väsentligheter och fördjupas i den verkliga meningen med livet, skidåkning och starka drycker.</p><p></p><p>Problemet som jag ser det med kontakter i liften med andra könet är att många är ytterst svårflörtade. Vad jag personligen är ute efter är endast en kort kontakt och en trevlig pratstund under de få minuter som vi färdas tillsammans. Det är ju helt enkelt förbannat trist (och lätt pinsamt) att sitta/stå helt tyst med en främmande människa tätt intill. </p><p></p><p>Oftast är det lättast att få igång en trevlig konveration med en kille medan tjejer oftast är betydligt svårare att få igång. Det tycks som vissa tror att det enda man som man är ute efter är sex! Så är det nu inte!</p><p></p><p>Nu finns det ju dessbättre många lysande undantag och jag har haft många trevliga stunder i liften med skidåkare av båda könen. Men är det inte så att skidåkare i allmänhet (svenska?) är sällsynt dåliga på att småprata med främmande människor?</p><p></p><p>Så en uppmaning till alla är att säga Hej till din partner för stunden i liften och inleda en ytlig, banal diskussion om vad som faller dig i sinnet för ögonblicket. Finner ni inte varandra är det ju bara att säga Hejdå när färden är över!</p><p></p><p>That´s all kids! / MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 37517, member: 13863"] Kul med en debatt som verkligen går in på väsentligheter och fördjupas i den verkliga meningen med livet, skidåkning och starka drycker. Problemet som jag ser det med kontakter i liften med andra könet är att många är ytterst svårflörtade. Vad jag personligen är ute efter är endast en kort kontakt och en trevlig pratstund under de få minuter som vi färdas tillsammans. Det är ju helt enkelt förbannat trist (och lätt pinsamt) att sitta/stå helt tyst med en främmande människa tätt intill. Oftast är det lättast att få igång en trevlig konveration med en kille medan tjejer oftast är betydligt svårare att få igång. Det tycks som vissa tror att det enda man som man är ute efter är sex! Så är det nu inte! Nu finns det ju dessbättre många lysande undantag och jag har haft många trevliga stunder i liften med skidåkare av båda könen. Men är det inte så att skidåkare i allmänhet (svenska?) är sällsynt dåliga på att småprata med främmande människor? Så en uppmaning till alla är att säga Hej till din partner för stunden i liften och inleda en ytlig, banal diskussion om vad som faller dig i sinnet för ögonblicket. Finner ni inte varandra är det ju bara att säga Hejdå när färden är över! That´s all kids! / MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Eh...får jag smeka dina brätten?
Tillbaka
Topp