Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Eh...får jag smeka dina brätten?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MiaH" data-source="post: 37520" data-attributes="member: 26420"><p>Detta är verkligen en brännande het diskussion och kan inte vara mer </p><p>relevant än nu när många laddar för säsongens åk, säsongens </p><p>brättekrockning, säsongens after ski etc.</p><p></p><p>Först av allt vill jag säga att HAWKs ordspråk var precis på pricken. </p><p>Konstigt nog så stämmer det även in på brantåkande flickor. </p><p>Flackåkande grabbar som försöker ragga i liften en puderdag har inte </p><p>en chans.</p><p></p><p>Jag kan tänka mig att många damer helt enkelt är rädda om sina </p><p>skidor och därför försynt flyttar på dem eftersom de tror att de har </p><p>varit i vägen för grabben/mannen bredvid som brer ut sig. Inga damer </p><p>vill ha hack i sina skidor, skrapmärken och annat som drar ner </p><p>skönhetsintrycket. Dessutom kan ju olyckan vara framme så att </p><p>skidans åkegenskaper försämras, detta måste ju naturligtvis </p><p>undvikas. En annan aspekt är förstås det lite tysta hänsynsfulla </p><p>svenska folket. Man pratar inte med främlingar och knuffas inte och </p><p>därmed så krockar man inte heller skidor med varann. Det enda som </p><p>gäller här tror jag är att snabbt inleda ett kallpratämne såsom "Otroligt </p><p>att sätena alltid är så kalla etc" för att bryta isen. En del är dock </p><p>hopplösa, låt dem sitta ifred helt enkelt.</p><p></p><p>Jag tror också att skidlärarstuket inte skulle gå hem hos mig heller. </p><p>Sällskapsresevarning var ett bra ord. Stor risk att den grabb som </p><p>försöker med det anses vara alldeles för oseriös, raggig och potentiell </p><p>smittohärd. Detta kan ju naturligtvis fungera på en annan kategori </p><p>flickor.</p><p></p><p>Det jag skulle falla för vore om en grabb med feta skidor, hjälm och </p><p>rygga satte sig bredvid, borstade av lite lössnö, krockade mina skidor </p><p>lite lätt o sa "Damen har allt ett par fina feta skidor..." "nämen, tack </p><p>skulle jag svara lite näpet. "Har de fått smaka lite puder idag då?" </p><p>"Jovars" , skulle jag då svara och försynt tömma mina fickor på lite av </p><p>det vita guldet. " Har du hunnit ta en sväng upp till kammen </p><p>därborta?" frågar då den trevlige mannen. "Jag och några polare </p><p>klättrar dit imorgon, har några extra stighudar och lunch kan jag fixa </p><p>till en till. Sugen på att haka på?" " Vore skoj, säger jag då men hur </p><p>vet jag att ni kan åka." Liften är nu snart uppe (sista för dagen) och vi </p><p>gör oss klara för att kliva av. Grabben föreslår ett provåk på baksidan </p><p>av berget och en kort promenad hem till after skin. Varför inte tänker </p><p>jag och hakar på. Barnsligt nog så kan jag tänka mig en kopp varm </p><p>choklad som start på en uppladdningsafton....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MiaH, post: 37520, member: 26420"] Detta är verkligen en brännande het diskussion och kan inte vara mer relevant än nu när många laddar för säsongens åk, säsongens brättekrockning, säsongens after ski etc. Först av allt vill jag säga att HAWKs ordspråk var precis på pricken. Konstigt nog så stämmer det även in på brantåkande flickor. Flackåkande grabbar som försöker ragga i liften en puderdag har inte en chans. Jag kan tänka mig att många damer helt enkelt är rädda om sina skidor och därför försynt flyttar på dem eftersom de tror att de har varit i vägen för grabben/mannen bredvid som brer ut sig. Inga damer vill ha hack i sina skidor, skrapmärken och annat som drar ner skönhetsintrycket. Dessutom kan ju olyckan vara framme så att skidans åkegenskaper försämras, detta måste ju naturligtvis undvikas. En annan aspekt är förstås det lite tysta hänsynsfulla svenska folket. Man pratar inte med främlingar och knuffas inte och därmed så krockar man inte heller skidor med varann. Det enda som gäller här tror jag är att snabbt inleda ett kallpratämne såsom "Otroligt att sätena alltid är så kalla etc" för att bryta isen. En del är dock hopplösa, låt dem sitta ifred helt enkelt. Jag tror också att skidlärarstuket inte skulle gå hem hos mig heller. Sällskapsresevarning var ett bra ord. Stor risk att den grabb som försöker med det anses vara alldeles för oseriös, raggig och potentiell smittohärd. Detta kan ju naturligtvis fungera på en annan kategori flickor. Det jag skulle falla för vore om en grabb med feta skidor, hjälm och rygga satte sig bredvid, borstade av lite lössnö, krockade mina skidor lite lätt o sa "Damen har allt ett par fina feta skidor..." "nämen, tack skulle jag svara lite näpet. "Har de fått smaka lite puder idag då?" "Jovars" , skulle jag då svara och försynt tömma mina fickor på lite av det vita guldet. " Har du hunnit ta en sväng upp till kammen därborta?" frågar då den trevlige mannen. "Jag och några polare klättrar dit imorgon, har några extra stighudar och lunch kan jag fixa till en till. Sugen på att haka på?" " Vore skoj, säger jag då men hur vet jag att ni kan åka." Liften är nu snart uppe (sista för dagen) och vi gör oss klara för att kliva av. Grabben föreslår ett provåk på baksidan av berget och en kort promenad hem till after skin. Varför inte tänker jag och hakar på. Barnsligt nog så kan jag tänka mig en kopp varm choklad som start på en uppladdningsafton.... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Eh...får jag smeka dina brätten?
Tillbaka
Topp