Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
eh... hm.. valla eller är jag helt borta?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lindroth" data-source="post: 66259" data-attributes="member: 38950"><p>Det beror helt på.</p><p>Skidorna är ju sällan helt torra när man får dom vilket är bra. Men jag skulle rekommendera dig att rengöra skidorna ordentligt genom att lägga på en mjuk glidvalla och då menar jag inte att gnugga lite utan att smälta på den med strykjärn för att sedan skrapa bort det överflödiga.</p><p>Efter detta så kan man lägga på den valla som man vill ha.</p><p></p><p>I vissa fall så kan skidorna från börja ha fettfläckar under sig när dom är nya och då rekommenderar jag att man tvättar skidorna med valla-väck direkt för att sedan göra som jag beskrev ovan.</p><p></p><p>Sedan så ska du försöka hålla efter dina skidor och valla regelbundet. Om du märker att dina skidor börjar bli torra under så borde du redan ha vallat dom <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lindroth, post: 66259, member: 38950"] Det beror helt på. Skidorna är ju sällan helt torra när man får dom vilket är bra. Men jag skulle rekommendera dig att rengöra skidorna ordentligt genom att lägga på en mjuk glidvalla och då menar jag inte att gnugga lite utan att smälta på den med strykjärn för att sedan skrapa bort det överflödiga. Efter detta så kan man lägga på den valla som man vill ha. I vissa fall så kan skidorna från börja ha fettfläckar under sig när dom är nya och då rekommenderar jag att man tvättar skidorna med valla-väck direkt för att sedan göra som jag beskrev ovan. Sedan så ska du försöka hålla efter dina skidor och valla regelbundet. Om du märker att dina skidor börjar bli torra under så borde du redan ha vallat dom :) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
eh... hm.. valla eller är jag helt borta?
Tillbaka
Topp