Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
El Niño ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sjo_orret" data-source="post: 21386" data-attributes="member: 14453"><p>Enormt med snö på Canadensiska västkusten? Nja jag har för mig att det är tvärt om!</p><p>Sierra Nevada i Califonien kommer defenitivt få mkt snö under en El Nino Vinter, dvs bla Lake Tahoe området.</p><p>Pacific Northwest dvs Washington och British Columbia har jag dock för mig, får en varm och torr vinter?</p><p>Jag kan ha fel men det är mitt bud!</p><p>Jag tror att det beror på att jetströmmen flyttas från BC till CA under ett El Nino år. </p><p>Kolla upp hur det var under El Nino året 1997 vet jag!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sjo_orret, post: 21386, member: 14453"] Enormt med snö på Canadensiska västkusten? Nja jag har för mig att det är tvärt om! Sierra Nevada i Califonien kommer defenitivt få mkt snö under en El Nino Vinter, dvs bla Lake Tahoe området. Pacific Northwest dvs Washington och British Columbia har jag dock för mig, får en varm och torr vinter? Jag kan ha fel men det är mitt bud! Jag tror att det beror på att jetströmmen flyttas från BC till CA under ett El Nino år. Kolla upp hur det var under El Nino året 1997 vet jag! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
El Niño ?
Tillbaka
Topp