Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Elan Fusion EL10 har knäckt mig fullständigt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 399042" data-attributes="member: 12152"><p>Tyvärr finns det ingen justering i höjdled på Tyrolias bindningar. Elans bindningar är dekaltrimmade Tyrolia och det inkluderar dom med Fusionsystemet. Även om det finns ett standardmått för pjäxor så är det inte ett exakt mått, utan ett intervall som godkänns för att en pjäxa ska anses vara enligt standard (och alla pjäxor uppfyller naturligtvis den normen). Tyroliabindningar kräver för att fungera optimalt att du har en Headpjäxa, eller en pjäxa som ligger nära deras exakta mått. Det gör inte alla märken. Tex fungerar Atomicpjäxor, Technica och alla slitna pjäxor dåligt i just Tyrolia. Det är ett välkänt faktum bland initierade. </p><p></p><p>Det enda du kan göra är att bygga på pjäxan i höjled, eller byta AFD:n mot en fast teflonplatta (PFTE lämpligen) med önskad höjd. Jag skulle välja det sistnämnda eftersom det är tveksamt om man kan få en modifiering på pjäxans sula att hålla och dessutom får du garanterat problem med andra skidor då.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 399042, member: 12152"] Tyvärr finns det ingen justering i höjdled på Tyrolias bindningar. Elans bindningar är dekaltrimmade Tyrolia och det inkluderar dom med Fusionsystemet. Även om det finns ett standardmått för pjäxor så är det inte ett exakt mått, utan ett intervall som godkänns för att en pjäxa ska anses vara enligt standard (och alla pjäxor uppfyller naturligtvis den normen). Tyroliabindningar kräver för att fungera optimalt att du har en Headpjäxa, eller en pjäxa som ligger nära deras exakta mått. Det gör inte alla märken. Tex fungerar Atomicpjäxor, Technica och alla slitna pjäxor dåligt i just Tyrolia. Det är ett välkänt faktum bland initierade. Det enda du kan göra är att bygga på pjäxan i höjled, eller byta AFD:n mot en fast teflonplatta (PFTE lämpligen) med önskad höjd. Jag skulle välja det sistnämnda eftersom det är tveksamt om man kan få en modifiering på pjäxans sula att hålla och dessutom får du garanterat problem med andra skidor då. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Elan Fusion EL10 har knäckt mig fullständigt
Tillbaka
Topp