Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
ELAN GSX Race
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bastardquad" data-source="post: 584772" data-attributes="member: 39757"><p>Har inte åkt på dem, men allt är relativt. Det är klart att du kan "finåka" med dessa skidor, det är bara en fråga om din egen tyngd, styrka och skicklighet.</p><p>Själv skulle jag numera (har inte tävlat på 15 år) aldrig välja ett par raceskidor om jag inte var ute efter att race-a (he he he, hur fan skriver man en så'n sak egentligen?!). Det finns tillräckligt bra skidor i klassen strax under race, tex Fischer SC och Head SuperShape.</p><p></p><p>"Terrängegenskaperna" beror lika mycket på hur duktig och vältränad du är som på skidornas egenskaper; att åka utanför pisten med den typ av skidor som du nämner kräver väldigt mcket av åkeren i fråga. Om nöden inte så krävde (typ oväntat superdump osv) skulle jag själv äldrig åka offpist med den typ av skidor som du nämner. De är helt enkelt inte tillverkade för sådana äventyr; bl.a. är främre delen av raceskidor väldigt styva för att ha bästa möjliga grepp vid hårda förhållanden och därmed tämligen olämpliga för offpistäventyr. Men att åka i pisten med sådana skidor är jävligt kul!</p><p></p><p>Slutsaten: du måste tyvärr väja själv.</p><p></p><p>MVH</p><p>Daniel</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bastardquad, post: 584772, member: 39757"] Har inte åkt på dem, men allt är relativt. Det är klart att du kan "finåka" med dessa skidor, det är bara en fråga om din egen tyngd, styrka och skicklighet. Själv skulle jag numera (har inte tävlat på 15 år) aldrig välja ett par raceskidor om jag inte var ute efter att race-a (he he he, hur fan skriver man en så'n sak egentligen?!). Det finns tillräckligt bra skidor i klassen strax under race, tex Fischer SC och Head SuperShape. "Terrängegenskaperna" beror lika mycket på hur duktig och vältränad du är som på skidornas egenskaper; att åka utanför pisten med den typ av skidor som du nämner kräver väldigt mcket av åkeren i fråga. Om nöden inte så krävde (typ oväntat superdump osv) skulle jag själv äldrig åka offpist med den typ av skidor som du nämner. De är helt enkelt inte tillverkade för sådana äventyr; bl.a. är främre delen av raceskidor väldigt styva för att ha bästa möjliga grepp vid hårda förhållanden och därmed tämligen olämpliga för offpistäventyr. Men att åka i pisten med sådana skidor är jävligt kul! Slutsaten: du måste tyvärr väja själv. MVH Daniel [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
ELAN GSX Race
Tillbaka
Topp