Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Elan Magfire 82 ti
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="prostetnic" data-source="post: 520079" data-attributes="member: 92496"><p>Jag har alltid hyrt skidor för att slippa släpa dem till och från bussar och flygplatser men bestämde mig för att köpa ett par egna som jag kan bli "inkörd" på. </p><p>Jag är ganska tung (95-97Kg) och gillar att åka välpreppad pist men vill även kunna ge mig ut i terrängen. Jag förklarade detta för en säljare på Alpint i Sthlm och han plockade fram ett par Elan Magfire 82 Ti och sa att det är de som gäller, det fanns ett par dyrare modeller också men han tyckte att Elan var blande de bästa och jag kan bara hålla med!</p><p></p><p>Jag har aldrig upplevt att ett par skidor har svarat så bra i svängarna och haft sånt bett även när det är lite isigt. Jag har iofs bara använt dem en vecka i Italienska alperna men jag ångrar inte köpet för en sekund! Dock bör man vara antingen väldigt stark i benen eller ganska tung, om man är lättare så bör nog Magfire 78 vara ett lämpligare val.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="prostetnic, post: 520079, member: 92496"] Jag har alltid hyrt skidor för att slippa släpa dem till och från bussar och flygplatser men bestämde mig för att köpa ett par egna som jag kan bli "inkörd" på. Jag är ganska tung (95-97Kg) och gillar att åka välpreppad pist men vill även kunna ge mig ut i terrängen. Jag förklarade detta för en säljare på Alpint i Sthlm och han plockade fram ett par Elan Magfire 82 Ti och sa att det är de som gäller, det fanns ett par dyrare modeller också men han tyckte att Elan var blande de bästa och jag kan bara hålla med! Jag har aldrig upplevt att ett par skidor har svarat så bra i svängarna och haft sånt bett även när det är lite isigt. Jag har iofs bara använt dem en vecka i Italienska alperna men jag ångrar inte köpet för en sekund! Dock bör man vara antingen väldigt stark i benen eller ganska tung, om man är lättare så bör nog Magfire 78 vara ett lämpligare val. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Elan Magfire 82 ti
Tillbaka
Topp