Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Elan ripstick be 106 vs salomon qst 106
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SoulRider" data-source="post: 1321572" data-attributes="member: 185650"><p>Med all respekt för att det inte riktigt är vad du frågar efter, kan jag varmt rekommendera ett par Nordica Enforcer 104/104 free. Mycket kompetenta carvare för sin bredd, flyter bra och är allmänt riktigt fina och roliga breda AM-skidor. Jag har ett par Shift på och går uppåt ibland, men åker mestadels luftburet. Har haft rambindning tidigare och det är faktiskt inte särskilt kul. Väldigt tunga och många, inkl. mig själv, upplever att de skapar en ”dödare” känsla i skidan än med vanliga alpinbindningar/shift eller liknande. Fattar att det kan vara en fråga om prioriteringar ekonomiskt då shift är dyrare än ram och man måste köpa nya pjäxor om man inte har tech inserts, men kan bara säga att man nog ska tänka ett varv till om man inte ska ”göra rätt” från början, dvs. skippa ram.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SoulRider, post: 1321572, member: 185650"] Med all respekt för att det inte riktigt är vad du frågar efter, kan jag varmt rekommendera ett par Nordica Enforcer 104/104 free. Mycket kompetenta carvare för sin bredd, flyter bra och är allmänt riktigt fina och roliga breda AM-skidor. Jag har ett par Shift på och går uppåt ibland, men åker mestadels luftburet. Har haft rambindning tidigare och det är faktiskt inte särskilt kul. Väldigt tunga och många, inkl. mig själv, upplever att de skapar en ”dödare” känsla i skidan än med vanliga alpinbindningar/shift eller liknande. Fattar att det kan vara en fråga om prioriteringar ekonomiskt då shift är dyrare än ram och man måste köpa nya pjäxor om man inte har tech inserts, men kan bara säga att man nog ska tänka ett varv till om man inte ska ”göra rätt” från början, dvs. skippa ram. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Elan ripstick be 106 vs salomon qst 106
Tillbaka
Topp