Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Elan ripstick be 106 vs salomon qst 106
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SoulRider" data-source="post: 1321574" data-attributes="member: 185650"><p>Du har rätt i att pjäxor med gå-läge nog generellt är sämre att åka i jämfört med dedikerade utförspjäxor. Jag kör ett par atomic hawx ultra xtd 130 boa gw, som väl är en av de ”bitigare” pjäxorna med gåläge. Men, jag önskar att de hade ännu mera kräm utför. Nu tror jag att Fischer har släppt ett par pjäxor med tech inserts utan gåläge, vilken nog kan vara perfekt för bra mos utför men att man ändå kan gå uppför då och då. Klart det blir mindre bekvämt uppför utan gåläge. Men ska man bara uppför ibland kanske det är vettigt. Allt blir en kompromiss, om man inte ska ha flera olika pjäxor då.</p><p></p><p>Ram är enligt mig sämre än shift såväl utför som uppför. Tycker att ramens tyngd gör skidorna klumpigare och själva ramen att skidans ”spänst” försämras. Men, har du ett par liggandes, du gillar dina nuvarande pjäxor och du vill testa på att gå uppför, så varför inte. Så gjorde jag, men är å andra sidan väldigt nöjd att ha ”gått vidare”.</p><p> </p><p>Sommar-rea på skidor och att använda befintlig rambindning och pjäxor är något annat prismässigt än nya skidor, pjäxor och bindningar såklart <img class="smilie smilie--emoji" alt="😊" src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f60a.png" title="Smiling face with smiling eyes :blush:" data-shortname=":blush:" loading="lazy" width="64" height="64" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SoulRider, post: 1321574, member: 185650"] Du har rätt i att pjäxor med gå-läge nog generellt är sämre att åka i jämfört med dedikerade utförspjäxor. Jag kör ett par atomic hawx ultra xtd 130 boa gw, som väl är en av de ”bitigare” pjäxorna med gåläge. Men, jag önskar att de hade ännu mera kräm utför. Nu tror jag att Fischer har släppt ett par pjäxor med tech inserts utan gåläge, vilken nog kan vara perfekt för bra mos utför men att man ändå kan gå uppför då och då. Klart det blir mindre bekvämt uppför utan gåläge. Men ska man bara uppför ibland kanske det är vettigt. Allt blir en kompromiss, om man inte ska ha flera olika pjäxor då. Ram är enligt mig sämre än shift såväl utför som uppför. Tycker att ramens tyngd gör skidorna klumpigare och själva ramen att skidans ”spänst” försämras. Men, har du ett par liggandes, du gillar dina nuvarande pjäxor och du vill testa på att gå uppför, så varför inte. Så gjorde jag, men är å andra sidan väldigt nöjd att ha ”gått vidare”. Sommar-rea på skidor och att använda befintlig rambindning och pjäxor är något annat prismässigt än nya skidor, pjäxor och bindningar såklart 😊 [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Elan ripstick be 106 vs salomon qst 106
Tillbaka
Topp