Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Elan Ripstick vs Black Crows Camox (Freebird) vs Dynafit Beast 98
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JohanWWW" data-source="post: 1145727" data-attributes="member: 168274"><p>Jag ska köpa skidor för dagstoppturande, mer fokus på bra egenskaper utför än superlätt uppför även om jag såklart vill slippa onödig vikt. Kommer montera Dynafit Radical FT 2.0 på laggen.</p><p></p><p>Har tidigare kört på Elan Ripstick 96 som jag gillar väldigt mycket, och inser när jag kollar specar att både Ripstick 96 och 106 är såpass lätta att de skulle kunna funka. Så, mina frågor till forumet: </p><p></p><p>- Skulle ni välja 96:orna, eller köra på fetare 106:or? Jag har inte åkt på dem, men verkar ha fått väldigt bra omdömen. Väger dock ett par 100 g mer per skida.</p><p></p><p>- Hur ser ni på Elan Ripstick 96/106 i jämförelse med mer turorienterade lagg som Black Crows Camox Freebird och Dynafit Beast 98? Jag har inte provat dem, men fått båda varmt rekommenderade.</p><p></p><p>Tacksam för tips och synpunkter!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JohanWWW, post: 1145727, member: 168274"] Jag ska köpa skidor för dagstoppturande, mer fokus på bra egenskaper utför än superlätt uppför även om jag såklart vill slippa onödig vikt. Kommer montera Dynafit Radical FT 2.0 på laggen. Har tidigare kört på Elan Ripstick 96 som jag gillar väldigt mycket, och inser när jag kollar specar att både Ripstick 96 och 106 är såpass lätta att de skulle kunna funka. Så, mina frågor till forumet: - Skulle ni välja 96:orna, eller köra på fetare 106:or? Jag har inte åkt på dem, men verkar ha fått väldigt bra omdömen. Väger dock ett par 100 g mer per skida. - Hur ser ni på Elan Ripstick 96/106 i jämförelse med mer turorienterade lagg som Black Crows Camox Freebird och Dynafit Beast 98? Jag har inte provat dem, men fått båda varmt rekommenderade. Tacksam för tips och synpunkter! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Elan Ripstick vs Black Crows Camox (Freebird) vs Dynafit Beast 98
Tillbaka
Topp