Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
En äventyrsbil blir till
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1075714" data-attributes="member: 80520"><p>[USER=59831]@eriC1[/USER] Jag har funderat på lite olika typer av sådana uppställningar, men i min mening faller det på att det blir för krångligt.</p><p></p><p>Ska jag ha något som sitter permanent monterat på taket och går att vinkla blir det meckigt ur ett konstruktionsperspektiv (det kommer ju behöva hålla för att åka >100 knyck i alla fall och får inte bygga för mycket, samt att det ska stå stabilt när panelen är uppvinklad). Dessutom måste jag ställa upp den varje gång jag parkerar, och vad händer om jag står med bilen åt fel håll? Ska jag skruva ihop nån slags ställning som går att vinkla åt olika håll blir det ännu mer komplext att få ihop det.</p><p></p><p>Den andra approachen faller på liknande premisser, konstruktionen kan förvisso hållas mycket enkel, men meckigheten vid parkering ökar dessutom. Vill jag ha den ståendes ute över nätter? Över dagar när jag är ute och åker?</p><p></p><p>Allt som allt valde jag approachen med större panel istället. Det bibehåller också en av de stora fördelarna med en sån här bil, att kunna ha med sig sitt boende med en setup-time som faktiskt blir identiskt med noll!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1075714, member: 80520"] [USER=59831]@eriC1[/USER] Jag har funderat på lite olika typer av sådana uppställningar, men i min mening faller det på att det blir för krångligt. Ska jag ha något som sitter permanent monterat på taket och går att vinkla blir det meckigt ur ett konstruktionsperspektiv (det kommer ju behöva hålla för att åka >100 knyck i alla fall och får inte bygga för mycket, samt att det ska stå stabilt när panelen är uppvinklad). Dessutom måste jag ställa upp den varje gång jag parkerar, och vad händer om jag står med bilen åt fel håll? Ska jag skruva ihop nån slags ställning som går att vinkla åt olika håll blir det ännu mer komplext att få ihop det. Den andra approachen faller på liknande premisser, konstruktionen kan förvisso hållas mycket enkel, men meckigheten vid parkering ökar dessutom. Vill jag ha den ståendes ute över nätter? Över dagar när jag är ute och åker? Allt som allt valde jag approachen med större panel istället. Det bibehåller också en av de stora fördelarna med en sån här bil, att kunna ha med sig sitt boende med en setup-time som faktiskt blir identiskt med noll! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
En äventyrsbil blir till
Tillbaka
Topp