Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
En äventyrsbil blir till
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1077792" data-attributes="member: 80520"><p>Eftersom jag bygger i lastutrymmet och min är reggad som lätt lastbil så är det inga problem! Det ingår inte över huvud taget i besiktningen vad som finns där bak och i och med att min gasolinstallation juridiskt inte klassas som fast så undkommer jag allt ev strul med det också. Kolla om det är möjligt att regga om bilen som lätt lastbil godkänd för max en eller två passagerare, då borde du kunna komma undan med att besikta den i framtiden utan att ha sätena på plats. Men för säkerhets skull skulle jag dubbelkolla allt jag sagt med trafikverket och/eller en besiktningsfirma.</p><p></p><p>Vad gäller att få en bil så skulle jag ändå se till att den är i bra skick. Såklart beror på det mycket på vilken nivå ombyggnationen görs på, men nästan oavsett vad kommer det bli ett bygge du kommer lägga ner rätt mycket tid och pengar på - inte jättevärt det om bilen ändå rasar efter två säsonger! (Om du inte kan få tag på en identisk bil och har inredning som går att lyfta ut så att du bara kan lyfta över hela bygget såklart)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1077792, member: 80520"] Eftersom jag bygger i lastutrymmet och min är reggad som lätt lastbil så är det inga problem! Det ingår inte över huvud taget i besiktningen vad som finns där bak och i och med att min gasolinstallation juridiskt inte klassas som fast så undkommer jag allt ev strul med det också. Kolla om det är möjligt att regga om bilen som lätt lastbil godkänd för max en eller två passagerare, då borde du kunna komma undan med att besikta den i framtiden utan att ha sätena på plats. Men för säkerhets skull skulle jag dubbelkolla allt jag sagt med trafikverket och/eller en besiktningsfirma. Vad gäller att få en bil så skulle jag ändå se till att den är i bra skick. Såklart beror på det mycket på vilken nivå ombyggnationen görs på, men nästan oavsett vad kommer det bli ett bygge du kommer lägga ner rätt mycket tid och pengar på - inte jättevärt det om bilen ändå rasar efter två säsonger! (Om du inte kan få tag på en identisk bil och har inredning som går att lyfta ut så att du bara kan lyfta över hela bygget såklart) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
En äventyrsbil blir till
Tillbaka
Topp