Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
En björk om dagen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jibberisch" data-source="post: 1016229" data-attributes="member: 45951"><p>Kära Jarle,</p><p></p><p>Mycket viktiga punkter du adresserar. Att planera ett rymdäventyr är ingen lek inte. Och jag känner att minsta lilla detalj vi inte synar ordentligt kan kosta oss både välbehag och obehag. Förmodligen på samma gång och inte alls tvärtom, så som det brukar vara. </p><p></p><p>Idéen med levande grisar är mycket bra. Inte helt ny antar jag, då sjömän i alla tider tagit med sig levande djur, då dessa håller sig färska längre. Medan de är vid liv. Att anamma en redan beprövad teori blir således tryggt. Som en tröstande mor. Och en tröstande mor är fan inte fel när man ska ut i rymden. </p><p></p><p>Att själva kunna kontrollera kvalité och har tillgång till färskt bacon kommer bidra till resan på flera olika sätt. Hälsofaktorn får inte förbises. Med bra bacon kommer vi hålla oss friska och starka längre. Vilket i längden kommer leda till en mer fokuserad besättning som i förlängningen tar fler korrekta än felaktiga beslut. Plus att där det finns bacon, finns inga sura miner. En glad besättning känns jävligt viktigt på resan. Hur långt är det till "Hoth" egentligen? </p><p></p><p>Vet man det?</p><p></p><p>Jag återkommer till smaksättning längre fram.</p><p></p><p>Är vi helt säkra på att vi inte kan få tag i två stycken SCHAUFELRADBAGGER!!!1, jag menar har vi en, borde ju någon hybrisfylld ingenjör kunna replikera denna? Medan vi föder upp en trivsammängd grisar att ha som DNA-grund. </p><p>Att kidnappa Särimner är en genialisk idé. Att vi inte tänkt på den tidigare. Never ending bacon. Nevah evah. Men! Enligt mina minnen från engagerade historielärare/religionslärare tog det en stund innan den där magiska jävla grisen återuppstod? Vilket ledet till frågan, hur stort är hans arsle egentligen? Hur mycket bacon får vi på en laddning? För säg, om det blir 3-4 packet och sedan måste vi vänta 24h på återuppståelsen? Finns inte risken att det blir sura miner då? Så din fråga om storleken blir viktig ur andra perspektiv än bara att kunna lyfta skiten. </p><p></p><p>Kan vi tvinga någon av asagudarna att lyfta ombord grisen innan vi slaktar guden i fråga? Om inte, kan vi utrusta SCHAUFELRADBAGGER!!!1 med en lyftarm? Vill tillägga här att jag är förhållandevis stark. Så stark som en konsultmullig konsult nu är. Kan vi para Särimner med en vanlig gris? Och på så sätt få fram en gris som återuppstår ett par gånger? Detta skulle kunna förlänga livscykeln på en eventuell kull med vanliga grisar rejält? Möjligen har vi då bacon för hemresan också.</p><p></p><p>Om vi har fler än en gris, kan vi ju med fördel variera smak också? Detta är ett projekt i sig, att börja utvärdera smaker och smaksättningstekniker. Jag stekte bacon igår. I Sweet Baby Ray's barbecue-sås. Detta är ett måste på resan. Vi måste analysera formeln. </p><p></p><p>Håller med om din slutframställning, när vi väl har en SCHAUFELRADBAGGER!!!1 är Frankrike ett icke-existerande problem. Dom där "Cheese eating surrender monkies:arna" lär ge upp vid första åsynen av vår SCHAUFELRADBAGGER!!!1 </p><p></p><p>Vi bör alltså fokusera på följande:</p><p>1. Skaffa en SCHAUFELRADBAGGER!!!1 (utrusta med lyftkran?)</p><p>2. Skaffa underrättelser för räden mot Valhall. Vaktposter, beväpning, vakthållningscheman, vart de håller grisen, bästa vägen in, larm, laser etc.</p><p>3. Laborera med smaksättning.</p><p>4. Skaffa vanliga grisar att kors-pollinera med Särimner när vi väl får tag i fanskapet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jibberisch, post: 1016229, member: 45951"] Kära Jarle, Mycket viktiga punkter du adresserar. Att planera ett rymdäventyr är ingen lek inte. Och jag känner att minsta lilla detalj vi inte synar ordentligt kan kosta oss både välbehag och obehag. Förmodligen på samma gång och inte alls tvärtom, så som det brukar vara. Idéen med levande grisar är mycket bra. Inte helt ny antar jag, då sjömän i alla tider tagit med sig levande djur, då dessa håller sig färska längre. Medan de är vid liv. Att anamma en redan beprövad teori blir således tryggt. Som en tröstande mor. Och en tröstande mor är fan inte fel när man ska ut i rymden. Att själva kunna kontrollera kvalité och har tillgång till färskt bacon kommer bidra till resan på flera olika sätt. Hälsofaktorn får inte förbises. Med bra bacon kommer vi hålla oss friska och starka längre. Vilket i längden kommer leda till en mer fokuserad besättning som i förlängningen tar fler korrekta än felaktiga beslut. Plus att där det finns bacon, finns inga sura miner. En glad besättning känns jävligt viktigt på resan. Hur långt är det till "Hoth" egentligen? Vet man det? Jag återkommer till smaksättning längre fram. Är vi helt säkra på att vi inte kan få tag i två stycken SCHAUFELRADBAGGER!!!1, jag menar har vi en, borde ju någon hybrisfylld ingenjör kunna replikera denna? Medan vi föder upp en trivsammängd grisar att ha som DNA-grund. Att kidnappa Särimner är en genialisk idé. Att vi inte tänkt på den tidigare. Never ending bacon. Nevah evah. Men! Enligt mina minnen från engagerade historielärare/religionslärare tog det en stund innan den där magiska jävla grisen återuppstod? Vilket ledet till frågan, hur stort är hans arsle egentligen? Hur mycket bacon får vi på en laddning? För säg, om det blir 3-4 packet och sedan måste vi vänta 24h på återuppståelsen? Finns inte risken att det blir sura miner då? Så din fråga om storleken blir viktig ur andra perspektiv än bara att kunna lyfta skiten. Kan vi tvinga någon av asagudarna att lyfta ombord grisen innan vi slaktar guden i fråga? Om inte, kan vi utrusta SCHAUFELRADBAGGER!!!1 med en lyftarm? Vill tillägga här att jag är förhållandevis stark. Så stark som en konsultmullig konsult nu är. Kan vi para Särimner med en vanlig gris? Och på så sätt få fram en gris som återuppstår ett par gånger? Detta skulle kunna förlänga livscykeln på en eventuell kull med vanliga grisar rejält? Möjligen har vi då bacon för hemresan också. Om vi har fler än en gris, kan vi ju med fördel variera smak också? Detta är ett projekt i sig, att börja utvärdera smaker och smaksättningstekniker. Jag stekte bacon igår. I Sweet Baby Ray's barbecue-sås. Detta är ett måste på resan. Vi måste analysera formeln. Håller med om din slutframställning, när vi väl har en SCHAUFELRADBAGGER!!!1 är Frankrike ett icke-existerande problem. Dom där "Cheese eating surrender monkies:arna" lär ge upp vid första åsynen av vår SCHAUFELRADBAGGER!!!1 Vi bör alltså fokusera på följande: 1. Skaffa en SCHAUFELRADBAGGER!!!1 (utrusta med lyftkran?) 2. Skaffa underrättelser för räden mot Valhall. Vaktposter, beväpning, vakthållningscheman, vart de håller grisen, bästa vägen in, larm, laser etc. 3. Laborera med smaksättning. 4. Skaffa vanliga grisar att kors-pollinera med Särimner när vi väl får tag i fanskapet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
En björk om dagen
Tillbaka
Topp