Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
En björk om dagen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jibberisch" data-source="post: 1017280" data-attributes="member: 45951"><p>Jarle för fan. Nu är vi på väg. Jag känner det. Speciellt idag, eftersom det är tisdag. </p><p></p><p>För, jag sitter här och sitter igen. Mest därför att det är tisdag. Kanske veckans allra värsta dag, alla kategorier utom en. På tisdagar gör man med fördel så lite som möjligt. Så att de försvinner så fort som möjligt. Fyfan.</p><p> </p><p>Tisdagar är veckans motsvarighet till ICA:s sockerfria eller fiberberikade O'Boy. Nykteristernas svar på Gudrun Schyman. En tisdag är som att välja någon annan majonäs än Findus äkta majonäs. Den totala motsvarigheten till Johnny's senap. Jag hatar tisdagar nästan lika mycket som jag demokratiskt ogillar hockey. Som idrott. Som intresse. Som sysselsättning. Som tv-fenomen. Som allt. </p><p></p><p>Tisdag är beviset för att gud inte finns. Om gud är allsmäktig och lika genomgod som en rostad syltmacka kan inte tisdagar finnas. Så enkelt är det. Varken mer eller mindre. Häng gud. Döp om tisdagar. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Hade jag varit diktator på den här planeten, hade det varit lite stil på vissa saker. Hade jag! Om jag hade! Var jag! För fan! Tisdagarna skulle ha varit ett minne blott.</p><p> </p><p>Nej, jag tänker inte förklara varför tisdagar är ondskefulla dagar, dagar lika fulla av skit som ett utedass byggt av Håkan Juholt. Förstår du inte varför tisdagar är ondskans dag. Då är du inte med mig. Då är du emot mig. Då är du en tunna i Håkans dass. </p><p></p><p>Tisdagarna måste göras om. Tisdagarna måste närma sig torsdagarna. Torsdagar är som gamla vänner. Det kan vara en hel vecka sedan man såg dem. Men när de dyker upp känns det som igår. Och de har alltid med sig löften om helgens stordåd. Förväntan på burk. En tisdag borde inte ens få stå skriven i samma kalender som en torsdag.</p><p> </p><p>Fyfan. Med måndagens rivsår på ryggen, förlorade hårtussar och ömma knän vaknar den intet ont anande människan upp. Och golvas av det faktum att det bara är tisdag. Det går Finte ens att skylla på att det är måndag längre. Kaffet smakar vått och förre veckans fikabröd är slut. På tisdagar förväntas man som människa leva upp till allt man bluffade om veckan innan. Till all man struntade i därför att det var torsdag, snart fredag, snart helg. Snart en brasa, snart en flaska trivsamt rödvin. Snart. Tisdagen smeker inte. Tisdagen örfilar. Lyssnar inte på förklaringar. Lyssnar inte alls skulle man kunna säga. Tisdagar är veckans motsvarighet till en dörrvakt med rakad, skinande skalle och tjocka sulor på sina skor.</p><p> </p><p>Vi måste börja här och nu. Det kommer att ta tid att vända den här skutan. Kalendern är inte direkt någon jävla optimistjolle. För framtida generationer. Vi måste börja här och nu. Kom igen nu allihopa. Nu gör vi tisdagar till glassdagar istället. Vi förbjuder e-post. Vi förbjuder förfrågningar om middagar, afterwork, innebandy, gym, vi förbjuder crossfit alla dagar i veckan. Kom nu så stryker vi tisdagar.</p><p> </p><p>Om vi ignorerar tisdagar, om alla ignorerar tisdagar, kommer de till slut att försvinna. Det är min fasta övertygelse.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jibberisch, post: 1017280, member: 45951"] Jarle för fan. Nu är vi på väg. Jag känner det. Speciellt idag, eftersom det är tisdag. För, jag sitter här och sitter igen. Mest därför att det är tisdag. Kanske veckans allra värsta dag, alla kategorier utom en. På tisdagar gör man med fördel så lite som möjligt. Så att de försvinner så fort som möjligt. Fyfan. Tisdagar är veckans motsvarighet till ICA:s sockerfria eller fiberberikade O'Boy. Nykteristernas svar på Gudrun Schyman. En tisdag är som att välja någon annan majonäs än Findus äkta majonäs. Den totala motsvarigheten till Johnny's senap. Jag hatar tisdagar nästan lika mycket som jag demokratiskt ogillar hockey. Som idrott. Som intresse. Som sysselsättning. Som tv-fenomen. Som allt. Tisdag är beviset för att gud inte finns. Om gud är allsmäktig och lika genomgod som en rostad syltmacka kan inte tisdagar finnas. Så enkelt är det. Varken mer eller mindre. Häng gud. Döp om tisdagar. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Hade jag varit diktator på den här planeten, hade det varit lite stil på vissa saker. Hade jag! Om jag hade! Var jag! För fan! Tisdagarna skulle ha varit ett minne blott. Nej, jag tänker inte förklara varför tisdagar är ondskefulla dagar, dagar lika fulla av skit som ett utedass byggt av Håkan Juholt. Förstår du inte varför tisdagar är ondskans dag. Då är du inte med mig. Då är du emot mig. Då är du en tunna i Håkans dass. Tisdagarna måste göras om. Tisdagarna måste närma sig torsdagarna. Torsdagar är som gamla vänner. Det kan vara en hel vecka sedan man såg dem. Men när de dyker upp känns det som igår. Och de har alltid med sig löften om helgens stordåd. Förväntan på burk. En tisdag borde inte ens få stå skriven i samma kalender som en torsdag. Fyfan. Med måndagens rivsår på ryggen, förlorade hårtussar och ömma knän vaknar den intet ont anande människan upp. Och golvas av det faktum att det bara är tisdag. Det går Finte ens att skylla på att det är måndag längre. Kaffet smakar vått och förre veckans fikabröd är slut. På tisdagar förväntas man som människa leva upp till allt man bluffade om veckan innan. Till all man struntade i därför att det var torsdag, snart fredag, snart helg. Snart en brasa, snart en flaska trivsamt rödvin. Snart. Tisdagen smeker inte. Tisdagen örfilar. Lyssnar inte på förklaringar. Lyssnar inte alls skulle man kunna säga. Tisdagar är veckans motsvarighet till en dörrvakt med rakad, skinande skalle och tjocka sulor på sina skor. Vi måste börja här och nu. Det kommer att ta tid att vända den här skutan. Kalendern är inte direkt någon jävla optimistjolle. För framtida generationer. Vi måste börja här och nu. Kom igen nu allihopa. Nu gör vi tisdagar till glassdagar istället. Vi förbjuder e-post. Vi förbjuder förfrågningar om middagar, afterwork, innebandy, gym, vi förbjuder crossfit alla dagar i veckan. Kom nu så stryker vi tisdagar. Om vi ignorerar tisdagar, om alla ignorerar tisdagar, kommer de till slut att försvinna. Det är min fasta övertygelse. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
En björk om dagen
Tillbaka
Topp