Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
En bra brädåkare med noll koll! Help please
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jocke_p" data-source="post: 516547" data-attributes="member: 91876"><p>Känner igen beskrivningen på åkstilen till 90%, skulle dock aldrig frivilligt utsätta min bräda för annat underlag än någon form av fruset vatten även kallat snö eller is.</p><p></p><p>Jag har åkt 2år på en 161cm Salomon Forecast ERA, som jag är grymt nöjd med. På denna har jag ett par enkla Flow FL55 bindningar, samt att jag har ett par Burton Freestyle på fötterna, som dock klämmer lite vid nollgradigt och uppåt.</p><p></p><p>Detta kitt kostade mig 6000kr, bootsen var begagnade. Bräda + bindning var 4999:-</p><p></p><p>Brädan är lättcarvad i låga farter, duktigt stabil vid hög fart, går att åka hur fort som hellst med bra kontroll, och nästan för vass på isfläckar. Känns som om det ligger räls i pisten.</p><p></p><p>Se ett par åk här: </p><p>Åk i Tandådalen utmed liften.</p><p>[MEDIA=youtube]ur8ZLmjvqjA[/MEDIA]</p><p>Åk i Hundfjället.</p><p>[MEDIA=youtube]Y_aesd2ZSPY[/MEDIA]</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jocke_p, post: 516547, member: 91876"] Känner igen beskrivningen på åkstilen till 90%, skulle dock aldrig frivilligt utsätta min bräda för annat underlag än någon form av fruset vatten även kallat snö eller is. Jag har åkt 2år på en 161cm Salomon Forecast ERA, som jag är grymt nöjd med. På denna har jag ett par enkla Flow FL55 bindningar, samt att jag har ett par Burton Freestyle på fötterna, som dock klämmer lite vid nollgradigt och uppåt. Detta kitt kostade mig 6000kr, bootsen var begagnade. Bräda + bindning var 4999:- Brädan är lättcarvad i låga farter, duktigt stabil vid hög fart, går att åka hur fort som hellst med bra kontroll, och nästan för vass på isfläckar. Känns som om det ligger räls i pisten. Se ett par åk här: Åk i Tandådalen utmed liften. [MEDIA=youtube]ur8ZLmjvqjA[/MEDIA] Åk i Hundfjället. [MEDIA=youtube]Y_aesd2ZSPY[/MEDIA] Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
En bra brädåkare med noll koll! Help please
Tillbaka
Topp