Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
En bra resebyrå
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Borgeen" data-source="post: 197710" data-attributes="member: 66063"><p>vet inte hur mycket jag orkar skriva.</p><p></p><p></p><p></p><p>Men dom körde en ungdomsresa förra året där många aldrig rest utomlands själva förut.</p><p>Det första började med att två killar blev utan boende för att deras rumskamrater betalade depositionen och smet med nyckeln - nortlander gjorde inget för än dom blev hotade med att bli stämda med 10k varje dag tills det hela var löst.</p><p></p><p></p><p>En av mina rumskamrater skadade knät, då tog dom tag i det men förklarade inte hur sjukhusen funkade i frankrike. Sjukhuset tog kompisens skidor som deposition tills betalning skedde. Han missade 4 skiddagar. Kan tillägga att han hade slut på cash, banken i sverige krånglade - ingen ersättning för liftkort.</p><p></p><p></p><p>På hemresedagen så sitter vi i sportcentret för att vi blivit placerade där när de kickat ut oss ur lägenheterna. Bussen ska gå kl 18 på kvällen, den blir försenad med fler och fler timmar. tillslut får vi de trevliga nyheterna att busschaufförerna blivit försenade så nu måste de sova 8 timmar för att det är lag på det(vid det här laget stänger sportcentret och vi blir satta på kakelgolvet i köpcentret). Jag slummrar några timmar på ett stenhårt golv och vaknar av att folk börjar förflytta sig mot bussarna.</p><p> Nöjd med nåt mjukt att sitta på sätter sig alla i bussen och drar iväg. Efter kanske 15 min ned för alpvägarna flyger alla upp helt chockade av att busen börjar glida bakåt med spinnande däck. Idioten till busscauför orkade tydligen inte sätta på snökedjorna. Han bedömde att det var säkert nog att åka nedför berget utan. </p><p></p><p>en bit in i sverige kör samma chaufför sönder bussens koppling och vi får stå 3 timmar nånstans i skogen och vänta på att nån nisse från jönköping ska komma och laga.</p><p></p><p>Blev runt 24h försenade hem - känns fint att man kan lita på att ens resebyrå gör ett bra jobb.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Borgeen, post: 197710, member: 66063"] vet inte hur mycket jag orkar skriva. Men dom körde en ungdomsresa förra året där många aldrig rest utomlands själva förut. Det första började med att två killar blev utan boende för att deras rumskamrater betalade depositionen och smet med nyckeln - nortlander gjorde inget för än dom blev hotade med att bli stämda med 10k varje dag tills det hela var löst. En av mina rumskamrater skadade knät, då tog dom tag i det men förklarade inte hur sjukhusen funkade i frankrike. Sjukhuset tog kompisens skidor som deposition tills betalning skedde. Han missade 4 skiddagar. Kan tillägga att han hade slut på cash, banken i sverige krånglade - ingen ersättning för liftkort. På hemresedagen så sitter vi i sportcentret för att vi blivit placerade där när de kickat ut oss ur lägenheterna. Bussen ska gå kl 18 på kvällen, den blir försenad med fler och fler timmar. tillslut får vi de trevliga nyheterna att busschaufförerna blivit försenade så nu måste de sova 8 timmar för att det är lag på det(vid det här laget stänger sportcentret och vi blir satta på kakelgolvet i köpcentret). Jag slummrar några timmar på ett stenhårt golv och vaknar av att folk börjar förflytta sig mot bussarna. Nöjd med nåt mjukt att sitta på sätter sig alla i bussen och drar iväg. Efter kanske 15 min ned för alpvägarna flyger alla upp helt chockade av att busen börjar glida bakåt med spinnande däck. Idioten till busscauför orkade tydligen inte sätta på snökedjorna. Han bedömde att det var säkert nog att åka nedför berget utan. en bit in i sverige kör samma chaufför sönder bussens koppling och vi får stå 3 timmar nånstans i skogen och vänta på att nån nisse från jönköping ska komma och laga. Blev runt 24h försenade hem - känns fint att man kan lita på att ens resebyrå gör ett bra jobb. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
En bra resebyrå
Tillbaka
Topp