Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
En bräda för allt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="tmlarsson" data-source="post: 1266996" data-attributes="member: 166387"><p>Jag kör en Furberg all mtn i 162 (i splitboard format dessutom) som jag tycker är magisk. Monterat den +2 från design så den är -2 från center för att få den att åka lita trevligare switch. Lirar i allt från pistkör, hopp och lek till stora branta coulouier. Inte helt optimal i mycket puder där det går långsamt.</p><p></p><p>Hade jag inte velat åka så mycket switch så hade jag default nog varit en hovercraft/ultracraft i 160cm då den också har tillräckligt lång svängradie (12m på den, 11 på furberg) för att vara trevlig när det börjar gå lite snabbare. Den går till skillnad från mina andra puderbräde (Lib tech Orca) att åka branta rännor då den som sagt har hyfsat lång svängradie. Hade Orcan haft 12ish meter svängradie och inte 7 som den har hade den kunnat vara ett daily driver alternativ.</p><p></p><p>Boots kör jag alltid med hardboots, ett par moddade Atomic backland, och bindingar, tja, min Plum SOK lirar grymt bra på så väl spliten som de vanliga brädorna.</p><p></p><p>Tycker det är betydligt enklare att hitta en bräda som lirar bra på allt än det är att hitta en bra skida som passar till allt. Har inte riktigt kommit fram till vad det är som gör att det är så, men onekligen betydligt enklare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="tmlarsson, post: 1266996, member: 166387"] Jag kör en Furberg all mtn i 162 (i splitboard format dessutom) som jag tycker är magisk. Monterat den +2 från design så den är -2 från center för att få den att åka lita trevligare switch. Lirar i allt från pistkör, hopp och lek till stora branta coulouier. Inte helt optimal i mycket puder där det går långsamt. Hade jag inte velat åka så mycket switch så hade jag default nog varit en hovercraft/ultracraft i 160cm då den också har tillräckligt lång svängradie (12m på den, 11 på furberg) för att vara trevlig när det börjar gå lite snabbare. Den går till skillnad från mina andra puderbräde (Lib tech Orca) att åka branta rännor då den som sagt har hyfsat lång svängradie. Hade Orcan haft 12ish meter svängradie och inte 7 som den har hade den kunnat vara ett daily driver alternativ. Boots kör jag alltid med hardboots, ett par moddade Atomic backland, och bindingar, tja, min Plum SOK lirar grymt bra på så väl spliten som de vanliga brädorna. Tycker det är betydligt enklare att hitta en bräda som lirar bra på allt än det är att hitta en bra skida som passar till allt. Har inte riktigt kommit fram till vad det är som gör att det är så, men onekligen betydligt enklare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
En bräda för allt?
Tillbaka
Topp