Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
en brud behøver hjælp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Xavier" data-source="post: 407069" data-attributes="member: 64225"><p>Vi kan vända på det varför tror du att du ska ha en 137? I synnerhet när du uppenbarligen inte håller till i parken. Som jag antydde innan så kan du ju med tanke på åkfokus gå på en lite längre bräda. Långa brädor är inte bara för stora människor. Om du nu inte är helt nybörjare i backen?</p><p>Men vi gör längdkalkulationen då 137/157= 87%. Min Arbor Element 161 genom mina 175 över havet = 92%. Och den känns inte för lång någonstans utan tvärtom skulle jag kunna tänka mig en ytterligare längre bräda. En 146 för dig blir alltså 93% en 148 är 94 % av din längd. Så frågan borde egentligen lyda, kan du åka på en bräda som är 137? I synnerhet i puder? Men som tidigare sagts så är vikt och skostorlek mycket viktigare för valet av bräda. Vet inte hur eu-shopparna funkar för dig men bluetomato har bland annat några burton i runt 140.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Xavier, post: 407069, member: 64225"] Vi kan vända på det varför tror du att du ska ha en 137? I synnerhet när du uppenbarligen inte håller till i parken. Som jag antydde innan så kan du ju med tanke på åkfokus gå på en lite längre bräda. Långa brädor är inte bara för stora människor. Om du nu inte är helt nybörjare i backen? Men vi gör längdkalkulationen då 137/157= 87%. Min Arbor Element 161 genom mina 175 över havet = 92%. Och den känns inte för lång någonstans utan tvärtom skulle jag kunna tänka mig en ytterligare längre bräda. En 146 för dig blir alltså 93% en 148 är 94 % av din längd. Så frågan borde egentligen lyda, kan du åka på en bräda som är 137? I synnerhet i puder? Men som tidigare sagts så är vikt och skostorlek mycket viktigare för valet av bräda. Vet inte hur eu-shopparna funkar för dig men bluetomato har bland annat några burton i runt 140. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
en brud behøver hjælp!
Tillbaka
Topp