En eller två brädor?

tivolimeister

Ny medlem
En eller två brädor?
Vet egentligen vad jag är ute efter, eller snarare det var vad jag trodde iaf.

Så här är det... har åkt i nästan 20 år, har haft många olika sorters brädor genom åren. Senaste åren har jag varvat min gamla Burton Omen 163 (ja jag borde bytt för länge sedan :) ), med lite lånebrädor. Den är kanon off-pist trots sin ålder men på allt annat gör den livet lite svårare.

Vad jag egentligen ska ha är en all-mountain till freeride bräda med tyngd på freeride men efter att ha testat en polares mjuka Burton bräda (154) för 2 veckor sedan insåg jag hur mycket jag saknat lekfullheten i en lite mjukare bräda även om jag 80% åker off-pist. En omöjlig ekvation?

Skulle jag köpt och haft EN bräda skulle jag köpt på en Lib Tech Phoenix Jamie Lynn eller KANSKE en Lib Tech TRS. Men nu är jag lite inne på om jag ska ha två.

Om ni skulle haft två brädor vad skulle ni kört då? Jag tänker en Lib Tech Skate Banana (men jag vet inte om den kanske är för mjuk för mig) eller en TRS kombinerat med en ren freeride bräda, typ en Nidecker Megalight/Legend, en Lib Tech La Nina eller en kanske en splitboard. Frågan är vilka längder också?!

Vikt: 68-70 kg
Längd: 175 cm
Skostorlek: US 8 (41)
Boots: Burton Driver-X

Hjälp! :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp