Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
En Jävla principsak
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mholm" data-source="post: 123754" data-attributes="member: 45596"><p>Som niklasH säger så är det en hel del faktorer som spelar in. olika stora personer har olika stor rörelseenergi, vilket gör att om de har samma hastighet och samma bromsverkan, så får den personen med störst rörelseenergi längre bromssträcka. men anta att bägge personerna har samma rörelseenergi, massa, längd, luftmotstånd, teknik och hastighet så bör skidåkaren stanna på kortast sträcka, då han som sagt har (då räknar jag med att skidor och bräda är lika långa) två ggr så stor yta som stålkanterna bromsar med. fast då du säger lika stålkanter, om du då menar lika långa, dvs att skidorna är hälften så korta som brädan, så får de samma yta, och de bör då stanna samtidigt. rätta mig om jag har fel</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mholm, post: 123754, member: 45596"] Som niklasH säger så är det en hel del faktorer som spelar in. olika stora personer har olika stor rörelseenergi, vilket gör att om de har samma hastighet och samma bromsverkan, så får den personen med störst rörelseenergi längre bromssträcka. men anta att bägge personerna har samma rörelseenergi, massa, längd, luftmotstånd, teknik och hastighet så bör skidåkaren stanna på kortast sträcka, då han som sagt har (då räknar jag med att skidor och bräda är lika långa) två ggr så stor yta som stålkanterna bromsar med. fast då du säger lika stålkanter, om du då menar lika långa, dvs att skidorna är hälften så korta som brädan, så får de samma yta, och de bör då stanna samtidigt. rätta mig om jag har fel [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
En Jävla principsak
Tillbaka
Topp