Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
En Jävla principsak
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glazer" data-source="post: 123758" data-attributes="member: 52381"><p>Jag kan ju säga mitt argument, för sakens skull.</p><p></p><p>En skidåkare har dubbelt så stor yta att bromsa med (p.g.a 2 stålkanter) Men bara hälften så mycket kraft på varje.</p><p>Förutsatt att brädan och snowboarden är lika långa så tappar skidåkaren mycket mer kraft i ändarna än vad sowboardåkaren gör efter som han har mycket större kraft utspridd över hela stålkanten än vad skidåkaren har. Eftersom Skidåkaren har sin största kraft i mitten på skidan så får inte han lika stor kraft utöver hela stålkanten, han tappar kraft ju längre ut mot kanterna man kommer. Detta gör snowboard åkaren också men snowboardåkaren tapper inte så mycket kraft eftersom han har sin största kraft så nära kanterna och mitten.</p><p>Plus att Skidåkaren inte lägger liga stor kraft på båda stålkanterna eftersom den ena liger högre än den andra. (Tyngden på dalskidan Älskling) Så då tappar skidåkaren mer än hälften av sin kraft på den ena skidan.</p><p></p><p>Rätta mig gärna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glazer, post: 123758, member: 52381"] Jag kan ju säga mitt argument, för sakens skull. En skidåkare har dubbelt så stor yta att bromsa med (p.g.a 2 stålkanter) Men bara hälften så mycket kraft på varje. Förutsatt att brädan och snowboarden är lika långa så tappar skidåkaren mycket mer kraft i ändarna än vad sowboardåkaren gör efter som han har mycket större kraft utspridd över hela stålkanten än vad skidåkaren har. Eftersom Skidåkaren har sin största kraft i mitten på skidan så får inte han lika stor kraft utöver hela stålkanten, han tappar kraft ju längre ut mot kanterna man kommer. Detta gör snowboard åkaren också men snowboardåkaren tapper inte så mycket kraft eftersom han har sin största kraft så nära kanterna och mitten. Plus att Skidåkaren inte lägger liga stor kraft på båda stålkanterna eftersom den ena liger högre än den andra. (Tyngden på dalskidan Älskling) Så då tappar skidåkaren mer än hälften av sin kraft på den ena skidan. Rätta mig gärna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
En Jävla principsak
Tillbaka
Topp