Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
En känga till Alpingaraget
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bull_SWE" data-source="post: 302059" data-attributes="member: 56070"><p>Hasse ställde en intressant fråga som du (CalleR) inte har svarat på.</p><p>"Varför inte låta S-C montera skidorna?"</p><p></p><p>Mig veterligen så monterar S-C bindningarna bara man uppger var man vill ha dom monterade (om det finns alternativ, som på t.ex. K2 PE) samt vad man har för pjäxstorlek.</p><p></p><p></p><p>Sen undrar jag också Hasse, vad för "annan sort service" dom ska ge än dom ger idag?</p><p>Tycker alltid jag blivit väldigt bra bemött och fått väldigt bra service.</p><p></p><p></p><p>Sen kan det ju vara så att den mänskliga faktorn spelar in ibland också, det är ju trotts allt inga robotar som jobbar där utan vanliga människor som, liksom du och jag, har både sina bättre och sämre dagar.</p><p></p><p>Personligen tycker jag inte att responsen du fick var oproffisionell.</p><p>Sen hörde jag iofs inte tonläget vilket kanske är det som du egentligen reagerat på.</p><p></p><p>Vet dock inte riktigt vad du förväntar dig att få för respons heller.</p><p>Dom har ju ingen "lägsta-pris-garanti" á la El Giganten som gäller över hela Europa (vilket inte heller El Gigantens gör, den gäller ju för övrigt inte internet butiker heller) så dom sänker priset (till för dom under inköpspris) bara för att du ringer och säger att en internet-butik nere i Tyskland säljer samma produkt billigare.</p><p></p><p>Som jag ser det så var dom väl istället omtänksamma när det gäller dina surt förvärvade(?) slantar och tyckte att du då istället för att betala svensk moms osv. skulle beställa den från S-C.</p><p></p><p>Jag kan heller inte tänka mig att det skulle vara några problem att få en skida monterad på Alpingaraget även fast den inte är köpt där om man betalar för sig.</p><p></p><p>Men åter till frågeställningen, varför gå till Alpingaraget och trycka upp det i ansiktet på dom att du köpt din skida på S-C och sedan be dom om att montera den när du lika gärna kunde ha fått det gjort på en gång hos S-C?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bull_SWE, post: 302059, member: 56070"] Hasse ställde en intressant fråga som du (CalleR) inte har svarat på. "Varför inte låta S-C montera skidorna?" Mig veterligen så monterar S-C bindningarna bara man uppger var man vill ha dom monterade (om det finns alternativ, som på t.ex. K2 PE) samt vad man har för pjäxstorlek. Sen undrar jag också Hasse, vad för "annan sort service" dom ska ge än dom ger idag? Tycker alltid jag blivit väldigt bra bemött och fått väldigt bra service. Sen kan det ju vara så att den mänskliga faktorn spelar in ibland också, det är ju trotts allt inga robotar som jobbar där utan vanliga människor som, liksom du och jag, har både sina bättre och sämre dagar. Personligen tycker jag inte att responsen du fick var oproffisionell. Sen hörde jag iofs inte tonläget vilket kanske är det som du egentligen reagerat på. Vet dock inte riktigt vad du förväntar dig att få för respons heller. Dom har ju ingen "lägsta-pris-garanti" á la El Giganten som gäller över hela Europa (vilket inte heller El Gigantens gör, den gäller ju för övrigt inte internet butiker heller) så dom sänker priset (till för dom under inköpspris) bara för att du ringer och säger att en internet-butik nere i Tyskland säljer samma produkt billigare. Som jag ser det så var dom väl istället omtänksamma när det gäller dina surt förvärvade(?) slantar och tyckte att du då istället för att betala svensk moms osv. skulle beställa den från S-C. Jag kan heller inte tänka mig att det skulle vara några problem att få en skida monterad på Alpingaraget även fast den inte är köpt där om man betalar för sig. Men åter till frågeställningen, varför gå till Alpingaraget och trycka upp det i ansiktet på dom att du köpt din skida på S-C och sedan be dom om att montera den när du lika gärna kunde ha fått det gjort på en gång hos S-C? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
En känga till Alpingaraget
Tillbaka
Topp