Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
En känga till Alpingaraget
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hans" data-source="post: 302270" data-attributes="member: 26"><p>Grejen e väl att de tjänster de borde tjäna mest på är just service tjänster också.. för att sälja ett par skidor måste du ha skidan i lager osv vilket kostar pengar.. för att montera en bindning behövs det inget extra eftersom de redn har all monteringsutrustning sen tidigare då de lär montera de skidor de säljer också. Alltså gör de rätt snabbt och enkelt en fin liten summa pengar som inte kostade dem mer än ca 20 min i arbetstid, 300 för de ger 900 kr i timmen vilket jag e tveksam att de kostar och ha en säljare anställd per timme.. vilket inte borde kosta mer än ca 300/h med alla skatter osv.. hur mycke tror ni de tjänar på å sälja ett par skidor då en försäljare lär stå där och preta runt i ca en timme kanske och sen montera osv.. de e fortfarande mer men inte så mycket...</p><p></p><p>Det jag vill komma till är att butiker oftast har sjukt mycke högre marginaler på service osv så det är dessa jobb som är bäst att utföra.. sen behöver de väl ha försäljningen för att få kunder som vill ha service..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hans, post: 302270, member: 26"] Grejen e väl att de tjänster de borde tjäna mest på är just service tjänster också.. för att sälja ett par skidor måste du ha skidan i lager osv vilket kostar pengar.. för att montera en bindning behövs det inget extra eftersom de redn har all monteringsutrustning sen tidigare då de lär montera de skidor de säljer också. Alltså gör de rätt snabbt och enkelt en fin liten summa pengar som inte kostade dem mer än ca 20 min i arbetstid, 300 för de ger 900 kr i timmen vilket jag e tveksam att de kostar och ha en säljare anställd per timme.. vilket inte borde kosta mer än ca 300/h med alla skatter osv.. hur mycke tror ni de tjänar på å sälja ett par skidor då en försäljare lär stå där och preta runt i ca en timme kanske och sen montera osv.. de e fortfarande mer men inte så mycket... Det jag vill komma till är att butiker oftast har sjukt mycke högre marginaler på service osv så det är dessa jobb som är bäst att utföra.. sen behöver de väl ha försäljningen för att få kunder som vill ha service.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
En känga till Alpingaraget
Tillbaka
Topp