Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
En känga till Alpingaraget
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JockeSki" data-source="post: 302599" data-attributes="member: 12644"><p>YES! Äntligen tas detta upp igen. Jag har haft en liknande tråd för länge sedan. Jag håller med dig <strong>CalleR</strong> till 200%. Vartenda ord!</p><p></p><p>Det är så mycket som sagts och så mycket jag vill säga så jag vet inte var jag ska börja och får inte ur mig det. Liksom för CalleR så är det attityden jag stör mig mest på. Vi lever i ett globalt samhälle och det är bara att acceptera att "handeln" inte är samma idag som för 20 år sen.</p><p></p><p>Pga. global handel så är det MASSOR av företag som har fått se över sin verksamhet och göra förändringar för att överleva. Det är dags att gnälliga skidbutiker att göra det åxå. Det kanske är dags att flytta från Birger Jarlsgatan, sparka några anställda (Citerar Hasse: "Då skulle de förmodligen få flytta till en mindre lokal, jobba själv mest hela tiden", mindre lokal, jämför AG's lokal med Alpints. Har du varit på Alpint när dom får varor? Dom har inget lager. Inte ens nånstans att ställa sakerna. Det är kaos men man får köpa kavaj efter plånbok (dom som inte förstår det är uppvuxna med pappas kreditkort i bakfickan). Och "jobba själv mest hela tiden"? Vet du hur det går till att starta eget? Man jobbar skiten ur sig själv i många år innan man kanske börjar tjäna pengar och har råd med anställda)</p><p></p><p>Försök inte motverka evolutionen, följ trenderna istället och tänk i nya banor. Framgångrika företag tänker framåt och accepterar förändringar. Man kan inte tro att man ska överleva på "buisiness as usual" (sälja som "man alltid gjort").</p><p></p><p>Och än en gång, ATTITYDEN. Spelar ingen roll hur mycket man ogillar någonting, man kan ändå inte annat än förlora på att ha dålig attityd och vara otrevlig mot kunder. Ingen kommer någonsin att tjäna på det.</p><p></p><p>Well, det finns hur mycket som helst att säga men jag orkar inte skriva mer nu. Tycker CalleR har skrivit mycket vettigt.</p><p></p><p>//Jocke.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JockeSki, post: 302599, member: 12644"] YES! Äntligen tas detta upp igen. Jag har haft en liknande tråd för länge sedan. Jag håller med dig [b]CalleR[/b] till 200%. Vartenda ord! Det är så mycket som sagts och så mycket jag vill säga så jag vet inte var jag ska börja och får inte ur mig det. Liksom för CalleR så är det attityden jag stör mig mest på. Vi lever i ett globalt samhälle och det är bara att acceptera att "handeln" inte är samma idag som för 20 år sen. Pga. global handel så är det MASSOR av företag som har fått se över sin verksamhet och göra förändringar för att överleva. Det är dags att gnälliga skidbutiker att göra det åxå. Det kanske är dags att flytta från Birger Jarlsgatan, sparka några anställda (Citerar Hasse: "Då skulle de förmodligen få flytta till en mindre lokal, jobba själv mest hela tiden", mindre lokal, jämför AG's lokal med Alpints. Har du varit på Alpint när dom får varor? Dom har inget lager. Inte ens nånstans att ställa sakerna. Det är kaos men man får köpa kavaj efter plånbok (dom som inte förstår det är uppvuxna med pappas kreditkort i bakfickan). Och "jobba själv mest hela tiden"? Vet du hur det går till att starta eget? Man jobbar skiten ur sig själv i många år innan man kanske börjar tjäna pengar och har råd med anställda) Försök inte motverka evolutionen, följ trenderna istället och tänk i nya banor. Framgångrika företag tänker framåt och accepterar förändringar. Man kan inte tro att man ska överleva på "buisiness as usual" (sälja som "man alltid gjort"). Och än en gång, ATTITYDEN. Spelar ingen roll hur mycket man ogillar någonting, man kan ändå inte annat än förlora på att ha dålig attityd och vara otrevlig mot kunder. Ingen kommer någonsin att tjäna på det. Well, det finns hur mycket som helst att säga men jag orkar inte skriva mer nu. Tycker CalleR har skrivit mycket vettigt. //Jocke. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
En känga till Alpingaraget
Tillbaka
Topp