Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
En känga till Alpingaraget
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tobbe101" data-source="post: 303334" data-attributes="member: 14584"><p>Hahaha!</p><p></p><p>Det här är ju riktigt underhållande. Man måste vara lite tokig om man uppmanar folk att INTE handla där det är billigast.</p><p></p><p>Pratet om att alla svenska skidbutiker kommer att gå under om alla handlar från billiga tyska affärer är rent skitsnack. Såväl tillverkarna som generalagenterna och de svenska skidbutikerna har ett intresse av att sälja skidor i Sverige. När försäljningssiffrorna sjunker tillräckligt mycket i Sverige kommer skidbutikerna att tvingas sänka sina absurda priser. För att klara detta kommer de att sätta press på generalagenterna. Generalagenterna som naturligtvis inte vill gå under kommer i sin tur att sätta press på tillverkarna. Detta kallas marknadsekonomi. Alternativet till marknadsekonomi är planekonomi. Planekonomi har testats med dåliga resultat.</p><p></p><p>Men nu måste jag fråga vad som blir nästa uppmaning? Vad sägs om den här:</p><p>"Det finns just nu ett överskott på högerpjäxor i Sverige, därför uppmanar jag alla att köpa en eller ett par extra högerpjäxor nästa vinter, så att inta alla stackars svenska skidbutiker går under!"</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tobbe101, post: 303334, member: 14584"] Hahaha! Det här är ju riktigt underhållande. Man måste vara lite tokig om man uppmanar folk att INTE handla där det är billigast. Pratet om att alla svenska skidbutiker kommer att gå under om alla handlar från billiga tyska affärer är rent skitsnack. Såväl tillverkarna som generalagenterna och de svenska skidbutikerna har ett intresse av att sälja skidor i Sverige. När försäljningssiffrorna sjunker tillräckligt mycket i Sverige kommer skidbutikerna att tvingas sänka sina absurda priser. För att klara detta kommer de att sätta press på generalagenterna. Generalagenterna som naturligtvis inte vill gå under kommer i sin tur att sätta press på tillverkarna. Detta kallas marknadsekonomi. Alternativet till marknadsekonomi är planekonomi. Planekonomi har testats med dåliga resultat. Men nu måste jag fråga vad som blir nästa uppmaning? Vad sägs om den här: "Det finns just nu ett överskott på högerpjäxor i Sverige, därför uppmanar jag alla att köpa en eller ett par extra högerpjäxor nästa vinter, så att inta alla stackars svenska skidbutiker går under!" [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
En känga till Alpingaraget
Tillbaka
Topp