Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
En lathund/how-to-guide hur du slipar dina skidor (och hänger kanterna)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="johnnyrainbow" data-source="post: 1315796" data-attributes="member: 118323"><p>Tror jag fattar, låter rätt smart, bra att slippa onödiga prylar. </p><p></p><p>Är mest ute efter att underhålla kanten med diamantbrynen och polera upp en riktigt fin kant med 1000 grit och keramisk sten vid behov. Låta verkstad stenslipa belag och hänga så man har en bra utgångspunkt. </p><p></p><p>Har en sån där pocket edger och nu är det ju kanske inte att jämföra för den är så liten, men tycker det är svårt att gå över belagssidan med diamantbrynet på frihand, blir lätt att det tar på belaget och svårt att få ett jämnt tryck. Är man van och duktig kanske det inte är några problem och så man gör.</p><p></p><p>Antar att ett diamantbryne blir för kort för att använda med din metod med tejp, då får tejpdelen löpa mitt på belaget och kan inte ligga an mot motsatta stålkanten?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="johnnyrainbow, post: 1315796, member: 118323"] Tror jag fattar, låter rätt smart, bra att slippa onödiga prylar. Är mest ute efter att underhålla kanten med diamantbrynen och polera upp en riktigt fin kant med 1000 grit och keramisk sten vid behov. Låta verkstad stenslipa belag och hänga så man har en bra utgångspunkt. Har en sån där pocket edger och nu är det ju kanske inte att jämföra för den är så liten, men tycker det är svårt att gå över belagssidan med diamantbrynet på frihand, blir lätt att det tar på belaget och svårt att få ett jämnt tryck. Är man van och duktig kanske det inte är några problem och så man gör. Antar att ett diamantbryne blir för kort för att använda med din metod med tejp, då får tejpdelen löpa mitt på belaget och kan inte ligga an mot motsatta stålkanten? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
En lathund/how-to-guide hur du slipar dina skidor (och hänger kanterna)
Tillbaka
Topp