Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
En liten webbapp för att hitta snabbaste vägen på berget.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MrLundstrom" data-source="post: 1276724" data-attributes="member: 185804"><p>hehe, tänker väl att en nära liknelse är google maps vs att ha en riktig karta med sig, men sen behöver ju absolut systemet vara så <strong>stort/komplext </strong>så att det t.ex. är svårt att se på en vanlig pistkarta för att det ska ge så mycket mervärde, och som pd sa. Helst vill man ju ha live-info om t.ex. köer osv.</p><p></p><p>Och håller med, en optimal app hade ju drivits av anläggningen själva, med all info som kan vara bra när man är ute och åker.</p><p></p><p>Jag kan ju absolut lägga in så att liftar och pister hämtas från en databas, men kan vara lite svårt att uppdatera själv om jag inte hittar någon API som har lift och backstatus eller lyckas hämta från t.ex. skistars egen visning av öppna/stängda.</p><p></p><p>Det här är ju dock ett litet projekt jag var sugen på att testa för att se om man kunde göra enkelt, och det gick ju faktiskt. så man kan ju hoppas att stora anläggningar löser något sånt i framtiden!</p><p>Uppdaterade den lite grann iallafall för att ge lite mer info (typ backlängd och tydligare info om att det är en backe vs lift)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MrLundstrom, post: 1276724, member: 185804"] hehe, tänker väl att en nära liknelse är google maps vs att ha en riktig karta med sig, men sen behöver ju absolut systemet vara så [B]stort/komplext [/B]så att det t.ex. är svårt att se på en vanlig pistkarta för att det ska ge så mycket mervärde, och som pd sa. Helst vill man ju ha live-info om t.ex. köer osv. Och håller med, en optimal app hade ju drivits av anläggningen själva, med all info som kan vara bra när man är ute och åker. Jag kan ju absolut lägga in så att liftar och pister hämtas från en databas, men kan vara lite svårt att uppdatera själv om jag inte hittar någon API som har lift och backstatus eller lyckas hämta från t.ex. skistars egen visning av öppna/stängda. Det här är ju dock ett litet projekt jag var sugen på att testa för att se om man kunde göra enkelt, och det gick ju faktiskt. så man kan ju hoppas att stora anläggningar löser något sånt i framtiden! Uppdaterade den lite grann iallafall för att ge lite mer info (typ backlängd och tydligare info om att det är en backe vs lift) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
En liten webbapp för att hitta snabbaste vägen på berget.
Tillbaka
Topp