Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
En ny alp.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Juice_Mannen_Hugo" data-source="post: 504580" data-attributes="member: 46126"><p>Snygg ritning Victors. Det ser alldeles utmärkt ut. Och x-bergsidén låter lovande, för att fånga upp moln från alla riktningar. Beroende på var på bergskedjan det snöar kan man bara åka tåg dit, tågspåren går i tunnlar under berget, så att man slipper åka runt allt. En stor rondell i mitten under korset kan vara en bra idé, fast rallararbetet lämnar jag åt SJ och balterna vi anställer till bygget. </p><p></p><p>När jag tittar på kartan inser jag att man skulle kunna gräva upp Öland och Gotland och lägga dom på Uppsalaslätten som en start. Problemet är att de båda öarna ju är rätt softa som de är, inget att rubba på. Om vi tog Svalbard och köpte lite av Kolahalvön kanske. Svalbard har ju lite berg som det är, dom kan vi lägga på toppen. Sen kan vi anlita Toyota för att få dom att köra hit Antarktis berg, de kan flytta hamnar och kärnkraftverk och allt på sina båtar. Så nån bergskedja borde inte va ett problem. Och Antarktis berg ligger ju bara där helt oanvända ändå, det är ju för kallt för skidåkning där. Eller så kan vi lägga den där nordligaste delen av Japan över Uppsala, den borde va lagom stor och har redan berg på sig. Och koreanerna behöver inte åka så långt med sina båtar innan de börjar bärja.</p><p></p><p>Allt sånt går att lösa, det jag fortfarande inte har koll på är om det faktiskt börjar snöa massa bara för att man skaffar sig en bergskedja. Utan snön är ju hela projektet onödigt, då är det lättare att flytta Stockholm till Himalaya.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Juice_Mannen_Hugo, post: 504580, member: 46126"] Snygg ritning Victors. Det ser alldeles utmärkt ut. Och x-bergsidén låter lovande, för att fånga upp moln från alla riktningar. Beroende på var på bergskedjan det snöar kan man bara åka tåg dit, tågspåren går i tunnlar under berget, så att man slipper åka runt allt. En stor rondell i mitten under korset kan vara en bra idé, fast rallararbetet lämnar jag åt SJ och balterna vi anställer till bygget. När jag tittar på kartan inser jag att man skulle kunna gräva upp Öland och Gotland och lägga dom på Uppsalaslätten som en start. Problemet är att de båda öarna ju är rätt softa som de är, inget att rubba på. Om vi tog Svalbard och köpte lite av Kolahalvön kanske. Svalbard har ju lite berg som det är, dom kan vi lägga på toppen. Sen kan vi anlita Toyota för att få dom att köra hit Antarktis berg, de kan flytta hamnar och kärnkraftverk och allt på sina båtar. Så nån bergskedja borde inte va ett problem. Och Antarktis berg ligger ju bara där helt oanvända ändå, det är ju för kallt för skidåkning där. Eller så kan vi lägga den där nordligaste delen av Japan över Uppsala, den borde va lagom stor och har redan berg på sig. Och koreanerna behöver inte åka så långt med sina båtar innan de börjar bärja. Allt sånt går att lösa, det jag fortfarande inte har koll på är om det faktiskt börjar snöa massa bara för att man skaffar sig en bergskedja. Utan snön är ju hela projektet onödigt, då är det lättare att flytta Stockholm till Himalaya. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
En ny alp.
Tillbaka
Topp