Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
En ny alp.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="anderdoode" data-source="post: 505254" data-attributes="member: 81237"><p>Jag vill inte att vi ska ta över Norge, vi lever ändå nu i 2000 talet! Vi är så mycket mer civilicerade nu och beter oss inte så!</p><p></p><p>.. därför föreslår jag att vi taktiskt STJÄL ett eller flera berg ifrån Norge genom att ta bit för bit så att dom inte märker det förrän det är försent. Det kommer ta LIITE längre tid och kosta LIITE mer men det kommer gå jättemycket smidigare! Om vi utgår ifrån att vi ville ha Galdhøpiggen som är Norges (men snart Sveriges, om allt går enligt planerna) så har jag beräknat att om vi varje dag hackar ut 4 kvaderatcentimeter utav berget och tar det över till Sveriges gränser så skulle vi efter endast 1230 år, 4 månader och 6 veckor ha hela berget på våran sida! Men vi måste nog börja uppifrån för att minimera rasrisken och det betyder att vi inte kan pussla IHOP berget igen föränn vi har ALLA delarna på vår sida vilket ger oss det lilla problemet VAR vi ska förvara bergbitarna, MEN det har jag listat ut!</p><p>Vi kommer alltså ha exakt (beräknat med skottår som infaller var fjärde år) 562432 bitar berg som är 4kvadratcentimeter vardera och blir sammanlagt 2249728 cm2, och all denna volym finner vi ju i Babben Larssons mage (med lite marginal ifall vi vill ta med några extra bitar), så detta problem har vi löst. </p><p></p><p>Och sedan återstår det bara att pussla och limma ihop detta berg och det låter väl som en jobbig uppgift, men jag har räknat ut att om vi låter världseliten i pussel ta sig an detta allierat med världseliten i limmning så kommer denna operation vara klar inom bara några decennier.</p><p></p><p>Och till sist.. snön.. jag tänkte.. teknikmagasinet säljer ju sånadär små trevliga burkar med fejksnö som dom säger "känns och ser ut som riktig snö" så om vi köper ett par miljoner burkar så HAR vi ju konstnö som räcker resten av tiden på berget! :D</p><p></p><p>PROBLEM SOLVED! .. förutom var den ska ligga... jag föreslår nånstans mellan smygehuk och treriksröset...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="anderdoode, post: 505254, member: 81237"] Jag vill inte att vi ska ta över Norge, vi lever ändå nu i 2000 talet! Vi är så mycket mer civilicerade nu och beter oss inte så! .. därför föreslår jag att vi taktiskt STJÄL ett eller flera berg ifrån Norge genom att ta bit för bit så att dom inte märker det förrän det är försent. Det kommer ta LIITE längre tid och kosta LIITE mer men det kommer gå jättemycket smidigare! Om vi utgår ifrån att vi ville ha Galdhøpiggen som är Norges (men snart Sveriges, om allt går enligt planerna) så har jag beräknat att om vi varje dag hackar ut 4 kvaderatcentimeter utav berget och tar det över till Sveriges gränser så skulle vi efter endast 1230 år, 4 månader och 6 veckor ha hela berget på våran sida! Men vi måste nog börja uppifrån för att minimera rasrisken och det betyder att vi inte kan pussla IHOP berget igen föränn vi har ALLA delarna på vår sida vilket ger oss det lilla problemet VAR vi ska förvara bergbitarna, MEN det har jag listat ut! Vi kommer alltså ha exakt (beräknat med skottår som infaller var fjärde år) 562432 bitar berg som är 4kvadratcentimeter vardera och blir sammanlagt 2249728 cm2, och all denna volym finner vi ju i Babben Larssons mage (med lite marginal ifall vi vill ta med några extra bitar), så detta problem har vi löst. Och sedan återstår det bara att pussla och limma ihop detta berg och det låter väl som en jobbig uppgift, men jag har räknat ut att om vi låter världseliten i pussel ta sig an detta allierat med världseliten i limmning så kommer denna operation vara klar inom bara några decennier. Och till sist.. snön.. jag tänkte.. teknikmagasinet säljer ju sånadär små trevliga burkar med fejksnö som dom säger "känns och ser ut som riktig snö" så om vi köper ett par miljoner burkar så HAR vi ju konstnö som räcker resten av tiden på berget! :D PROBLEM SOLVED! .. förutom var den ska ligga... jag föreslår nånstans mellan smygehuk och treriksröset... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
En ny alp.
Tillbaka
Topp