Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
En riktig skidåkare!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 58400" data-attributes="member: 13861"><p>"För fan tänk lite! Jag är 20 år men har säkert gjort 100 saker som du aldrig har eller kommer att göra."</p><p></p><p>Helt lysande. Jag fullkomligen älskar den här formen av argumentation som har spridit sig som en löpeld på freeride på sistone särskilt bland den yngre generationen flackåkare. När fick den här pilutta-dig-jag-kan-visst-åka-slalom-mentaliteten fäste i det svenska samhället? Var det efter att Hem & Skola fått ökade anslag från staten för att sprida Madickens ovisdomsord? Samtidigt som man lade ner rättstavningsundervisningen i skolan? Metoden är i alla fall solklar: debattera och tjafsa tills du inser att du är helt bortspolad av en fränare penna, ett skarpare intellekt och/eller en person som faktiskt har hållbara argument (hemska tanke). Knäna blir mjuka som gelé, armarna svaga, händerna kallsvettiga och underläppen börjar darra okontrollerat. Det är då. Det är då du drämmer till med storsläggan:</p><p></p><p>- Är du så jevvla bra själv då (Retorikerns fasa, en klassiker som alltid funkar. Eller gör den det?) </p><p></p><p>- Bara för du inte kan åka telisar så behöver du inte hacka på oss som gör det (Standardiserat motargument från knäböjare som insett att de blivit motbevisade. Helt underbar debattteknik, bara för att man är emot någonting så betyder det per automatik att man är för dålig på det) </p><p></p><p>- "Är DU sponsrad,vd eller kan marknadsförning" (Min absoluta favorit från den senaste tidens storm i grogglaset. Marcus, du förtjänar ett hederspris för den.)</p><p></p><p>- Jevvla looser! (Absolut en modern klassiker. Precis som det alltid funkar att skrika "in med Zlatan" när landslaget spelar tjongaboll så fungerar den här vid alla tillfällen. Utan att säga någonting egentligen så tror man sig ha vunnit en klar seger på K.O. medan man i själva verket för länge sedan torskat på poäng från alla domare.)</p><p></p><p>- Håll käften! (Extra intressant när det kommuniceras på ett medium där all konversation sker skriftligen...)</p><p></p><p>Vart är vi på väg egentligen?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 58400, member: 13861"] "För fan tänk lite! Jag är 20 år men har säkert gjort 100 saker som du aldrig har eller kommer att göra." Helt lysande. Jag fullkomligen älskar den här formen av argumentation som har spridit sig som en löpeld på freeride på sistone särskilt bland den yngre generationen flackåkare. När fick den här pilutta-dig-jag-kan-visst-åka-slalom-mentaliteten fäste i det svenska samhället? Var det efter att Hem & Skola fått ökade anslag från staten för att sprida Madickens ovisdomsord? Samtidigt som man lade ner rättstavningsundervisningen i skolan? Metoden är i alla fall solklar: debattera och tjafsa tills du inser att du är helt bortspolad av en fränare penna, ett skarpare intellekt och/eller en person som faktiskt har hållbara argument (hemska tanke). Knäna blir mjuka som gelé, armarna svaga, händerna kallsvettiga och underläppen börjar darra okontrollerat. Det är då. Det är då du drämmer till med storsläggan: - Är du så jevvla bra själv då (Retorikerns fasa, en klassiker som alltid funkar. Eller gör den det?) - Bara för du inte kan åka telisar så behöver du inte hacka på oss som gör det (Standardiserat motargument från knäböjare som insett att de blivit motbevisade. Helt underbar debattteknik, bara för att man är emot någonting så betyder det per automatik att man är för dålig på det) - "Är DU sponsrad,vd eller kan marknadsförning" (Min absoluta favorit från den senaste tidens storm i grogglaset. Marcus, du förtjänar ett hederspris för den.) - Jevvla looser! (Absolut en modern klassiker. Precis som det alltid funkar att skrika "in med Zlatan" när landslaget spelar tjongaboll så fungerar den här vid alla tillfällen. Utan att säga någonting egentligen så tror man sig ha vunnit en klar seger på K.O. medan man i själva verket för länge sedan torskat på poäng från alla domare.) - Håll käften! (Extra intressant när det kommuniceras på ett medium där all konversation sker skriftligen...) Vart är vi på väg egentligen? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
En riktig skidåkare!
Tillbaka
Topp