Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
En riktigt bra allroundskida för en hyfsad åkare.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gazza1" data-source="post: 602596" data-attributes="member: 97821"><p>Jag är i samma viktklass som du och lite längre. Jag åker på ett par Sultan 85. Här gäller det att du är lite ärlig med dig själv. Hur mycket puder kommer du faktiskt att åka?</p><p></p><p>Har du utrustning för offpist kommer du att hyra guide eller åker du offpist några meter ifrån pisten?</p><p></p><p>Håller du dig mestadels i pisten och kör lite offpist vid sidan av hade jag satsat på antingen Sultan 85 eller Mythic Rider. Nu är det väldigt modernt med att gå så fett som möjligt men är du 70% i pisten kommer du ha bäring så det räcker och blir över utanför på dessa två skidor. Är du en riktig pudersurfare som kan berget ut och in då hade du redan tittat på skidor med en midja på 110.</p><p></p><p>Sultanen är lite mjukare skida i tippen vilket gör att den är lättare att komma in i sväng med också. Den kommer du kunna pressa ner i mindre svängar än vad du kommer kunna med Mythic Ridern. Gillar du enbart super stora svänga ska du ta Mythicen eftersom den är mer vridstyv än Sultanen. Vill du kunna variera lite mer i backen kan Sultanen vara en mer rätt skida för dig.</p><p></p><p>Hoppas detta hjälpte något. Ha det kul i Chamonix.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gazza1, post: 602596, member: 97821"] Jag är i samma viktklass som du och lite längre. Jag åker på ett par Sultan 85. Här gäller det att du är lite ärlig med dig själv. Hur mycket puder kommer du faktiskt att åka? Har du utrustning för offpist kommer du att hyra guide eller åker du offpist några meter ifrån pisten? Håller du dig mestadels i pisten och kör lite offpist vid sidan av hade jag satsat på antingen Sultan 85 eller Mythic Rider. Nu är det väldigt modernt med att gå så fett som möjligt men är du 70% i pisten kommer du ha bäring så det räcker och blir över utanför på dessa två skidor. Är du en riktig pudersurfare som kan berget ut och in då hade du redan tittat på skidor med en midja på 110. Sultanen är lite mjukare skida i tippen vilket gör att den är lättare att komma in i sväng med också. Den kommer du kunna pressa ner i mindre svängar än vad du kommer kunna med Mythic Ridern. Gillar du enbart super stora svänga ska du ta Mythicen eftersom den är mer vridstyv än Sultanen. Vill du kunna variera lite mer i backen kan Sultanen vara en mer rätt skida för dig. Hoppas detta hjälpte något. Ha det kul i Chamonix. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
En riktigt bra allroundskida för en hyfsad åkare.
Tillbaka
Topp