Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
"En riktigt bra deal!" – Eller cykeln på köpet!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LawndartGustav" data-source="post: 1083827" data-attributes="member: 14475"><p>[USER=80520]@Vattendroppe[/USER]</p><p>Jag tänkte på RAS först och hade då tänkt ha både RAS 3.0 light 30 och Dakine RAS Poacher 36 eller 46.</p><p></p><p>Tänkte lite..</p><p>Sen insåg jag att jag har min ballong för att överleva och den ballong som ökar min chans att överleva en lavin mest är PAS helt enkelt. Chansen är bra mkt större att jag hamnar i en lavin och får traumaskydd av ballongen än att jag skulle misslyckas med att åka ur en lavin pga dålig sikt med PAS-ballongen. Det var då det enda vettiga motargumentet jag hittade mot PAS. Mindre vikt hos RAS men valde säkerhet till slut.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LawndartGustav, post: 1083827, member: 14475"] [USER=80520]@Vattendroppe[/USER] Jag tänkte på RAS först och hade då tänkt ha både RAS 3.0 light 30 och Dakine RAS Poacher 36 eller 46. Tänkte lite.. Sen insåg jag att jag har min ballong för att överleva och den ballong som ökar min chans att överleva en lavin mest är PAS helt enkelt. Chansen är bra mkt större att jag hamnar i en lavin och får traumaskydd av ballongen än att jag skulle misslyckas med att åka ur en lavin pga dålig sikt med PAS-ballongen. Det var då det enda vettiga motargumentet jag hittade mot PAS. Mindre vikt hos RAS men valde säkerhet till slut. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
"En riktigt bra deal!" – Eller cykeln på köpet!
Tillbaka
Topp