Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
En shysst alroundbräda?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 788733" data-attributes="member: 28391"><p>Håller helt med Xavier om att en Skate Banana är fel bräda för dig. Du behöver något med med kick ur svängarna och då är en bräda från Lib-Tech eller Gnu med C2 eller någon av Never Summers brädor eller någon Smokin med clash rocker ett mycker bättre alternativ om du inte bara vill ha en bräda med vanlig camber.</p><p></p><p>Personligen tycker jag att en bräda med Magne-Traction i kombination med C2 (Lib-Tech, Gnu) eller clash rocker (Smokin) ger överlägsna friåkningsegenskaper. Jag är dock rätt säker på att Never Summers brädor är riktigt bra också.</p><p></p><p>Jag tycker att du verkligen ska tänka över bredden på din bräda. Att gå upp över 25 cm tror jag är ett stort misstag som kommer att göra brädan trögsvängd. Se till att hitta en bräda som passar på bredden och sedan kan du kolla på resten. Jag tor helt klart att det finns tjejbrädor som passar dig.</p><p></p><p>NS Lotus SL är ett utmärkt val som borde passa bra. Kolla även på Smokin Vixen, Gnu B-Pro, Roxy Eminence och kanske Lib-Tech TRS om bredden funkar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 788733, member: 28391"] Håller helt med Xavier om att en Skate Banana är fel bräda för dig. Du behöver något med med kick ur svängarna och då är en bräda från Lib-Tech eller Gnu med C2 eller någon av Never Summers brädor eller någon Smokin med clash rocker ett mycker bättre alternativ om du inte bara vill ha en bräda med vanlig camber. Personligen tycker jag att en bräda med Magne-Traction i kombination med C2 (Lib-Tech, Gnu) eller clash rocker (Smokin) ger överlägsna friåkningsegenskaper. Jag är dock rätt säker på att Never Summers brädor är riktigt bra också. Jag tycker att du verkligen ska tänka över bredden på din bräda. Att gå upp över 25 cm tror jag är ett stort misstag som kommer att göra brädan trögsvängd. Se till att hitta en bräda som passar på bredden och sedan kan du kolla på resten. Jag tor helt klart att det finns tjejbrädor som passar dig. NS Lotus SL är ett utmärkt val som borde passa bra. Kolla även på Smokin Vixen, Gnu B-Pro, Roxy Eminence och kanske Lib-Tech TRS om bredden funkar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
En shysst alroundbräda?
Tillbaka
Topp