Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
En snowboard som funkar på is?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carbonflex" data-source="post: 946507" data-attributes="member: 73699"><p>Om vi börjar med teknik istället för att köpa nytt skulle jag säga att det är helt avgörande på hårt underlag att känna brädans inbyggda sväng. Om du pressar för hårt med med fel vikt ger det omedelbart släpp.</p><p>Hård eller mjuk bräda kan man säkert också tvista om, en mjuk bräda på isigt underlag kan med god känsla och bra teknik ligga fint på skär medans en hård kan skära bättre. Men om du får ett slag med den hårda blir konsekvenserna så mycket större när du helt enkelt flyger ur svängen.</p><p>Själv föredrar jag en bräda med smalare tail än nos då det är lättare att variera svängarna, och lättare att hitta ett jämt skär.</p><p></p><p>Köpa nytt med MagneTraction är naturligtvis ett alternativ som förbättrar isgreppet.</p><p>Själv föredrar jag absolut att slipa mina favorit brädor med Ultimate Grip, sedan gäller det bara att ha benmuskler för att orka ligga kvar i skär;-)</p><p></p><p>Det är hälften så svårt att ligga på skär med skidor som med bräda...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carbonflex, post: 946507, member: 73699"] Om vi börjar med teknik istället för att köpa nytt skulle jag säga att det är helt avgörande på hårt underlag att känna brädans inbyggda sväng. Om du pressar för hårt med med fel vikt ger det omedelbart släpp. Hård eller mjuk bräda kan man säkert också tvista om, en mjuk bräda på isigt underlag kan med god känsla och bra teknik ligga fint på skär medans en hård kan skära bättre. Men om du får ett slag med den hårda blir konsekvenserna så mycket större när du helt enkelt flyger ur svängen. Själv föredrar jag en bräda med smalare tail än nos då det är lättare att variera svängarna, och lättare att hitta ett jämt skär. Köpa nytt med MagneTraction är naturligtvis ett alternativ som förbättrar isgreppet. Själv föredrar jag absolut att slipa mina favorit brädor med Ultimate Grip, sedan gäller det bara att ha benmuskler för att orka ligga kvar i skär;-) Det är hälften så svårt att ligga på skär med skidor som med bräda... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
En snowboard som funkar på is?
Tillbaka
Topp