Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
En snowboard som funkar på is?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carbonflex" data-source="post: 946529" data-attributes="member: 73699"><p>Vet inte om det finns någon sida för Ultimate Grip i Sverige, men de har haft tester och slipmaskiner i Åre och andra ställen också.</p><p>Om du söker på Freeride finner du säker gamla artiklar. En del kommentarer är ganska korkade och andra vettiga. Kanske kan det hjälpa dig att förstå lite hur det fungerar och för vem.</p><p></p><p>Personligen tycker jag inte att det bromsar farten alls, men det kräver att du ligger på skär.</p><p>Alla mina olika bräder för Softboots är slipade, däremot inte de för Hardboots då jag tycker att det räcker gott ändå.</p><p>Största fördelen ser jag när underlaget pendlar mellan mjukt och hårt, då kan det ibland vara svårt att hinna fördela trycket rätt.</p><p>På mjuk snö gäller det att vara lätt i skäret för att inte skära ner för djupt och tappa fart, när det sedan kommer ett hårt parti är det lätt att det släpper om man inte hinner ställa om.</p><p></p><p>Hardboots behöver inte vara lösningen, men en sak är säkert, det krävs mer träning för att få samma skär på Softboots.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carbonflex, post: 946529, member: 73699"] Vet inte om det finns någon sida för Ultimate Grip i Sverige, men de har haft tester och slipmaskiner i Åre och andra ställen också. Om du söker på Freeride finner du säker gamla artiklar. En del kommentarer är ganska korkade och andra vettiga. Kanske kan det hjälpa dig att förstå lite hur det fungerar och för vem. Personligen tycker jag inte att det bromsar farten alls, men det kräver att du ligger på skär. Alla mina olika bräder för Softboots är slipade, däremot inte de för Hardboots då jag tycker att det räcker gott ändå. Största fördelen ser jag när underlaget pendlar mellan mjukt och hårt, då kan det ibland vara svårt att hinna fördela trycket rätt. På mjuk snö gäller det att vara lätt i skäret för att inte skära ner för djupt och tappa fart, när det sedan kommer ett hårt parti är det lätt att det släpper om man inte hinner ställa om. Hardboots behöver inte vara lösningen, men en sak är säkert, det krävs mer träning för att få samma skär på Softboots. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
En snowboard som funkar på is?
Tillbaka
Topp