Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
En varning för topsport i Ramundberget
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Valmgren" data-source="post: 1057885" data-attributes="member: 96738"><p>Skulle snarare lägga ut en varning om bristande kunskap gällande utrustning än att varna för en hel firma. </p><p>Om man ska ha pjäxor vars gåläge skiljer sig från alpina pjäxor (läs: Inte pjäxor som har after-ski läge) Så är det antingen dyra historier eller pjäxor vars passform är så pass individuell att bara en handfull individer skulle kunna åka bekvämt.</p><p>Sedan har jag själv turat en hel del i racepjäxor, senare i fulltilt och inför nästa säsong kommer det investeras i 'riktiga' prylar. Så att klampa runt i vanliga pjäxor är sämre än dynafit diton, men det har funkat dem senaste 200+ skiddagarna för mig och borde funka några dagar för amatörmässigt (inte för att säga att jag själv inte är en glad amatör) som endast är uppe några dagar. </p><p>Sedan är all form av hyrning, vare sig det är dykning, skidåkning och annan aktivitet ett vågspel och man får räkna med att inget är 100% och att man kan dra en nitlott, lika gärna som man kan få en jackpott. </p><p>Så det krävs nog en annan inställning då jag kan säga att utrustningen ni fick i övrigt är 10ggr lättare och mer turvänligt än vad säkerligen 70% av medlemmarna här traskar omkring på, säsong efter säsong.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Valmgren, post: 1057885, member: 96738"] Skulle snarare lägga ut en varning om bristande kunskap gällande utrustning än att varna för en hel firma. Om man ska ha pjäxor vars gåläge skiljer sig från alpina pjäxor (läs: Inte pjäxor som har after-ski läge) Så är det antingen dyra historier eller pjäxor vars passform är så pass individuell att bara en handfull individer skulle kunna åka bekvämt. Sedan har jag själv turat en hel del i racepjäxor, senare i fulltilt och inför nästa säsong kommer det investeras i 'riktiga' prylar. Så att klampa runt i vanliga pjäxor är sämre än dynafit diton, men det har funkat dem senaste 200+ skiddagarna för mig och borde funka några dagar för amatörmässigt (inte för att säga att jag själv inte är en glad amatör) som endast är uppe några dagar. Sedan är all form av hyrning, vare sig det är dykning, skidåkning och annan aktivitet ett vågspel och man får räkna med att inget är 100% och att man kan dra en nitlott, lika gärna som man kan få en jackpott. Så det krävs nog en annan inställning då jag kan säga att utrustningen ni fick i övrigt är 10ggr lättare och mer turvänligt än vad säkerligen 70% av medlemmarna här traskar omkring på, säsong efter säsong. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
En varning för topsport i Ramundberget
Tillbaka
Topp