Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
En vilsen själ på jakt efter en Turskida. (och bindning)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blide" data-source="post: 1018053" data-attributes="member: 35991"><p>Om alpinpjäxan ändå är simpel och inget direkt bra pjäxa (?) kan du väl byta ut den mot en turpjäxa med klart nerförs-orientering? </p><p>Jag hade tittat på nya BD Factor (dubbla gå-läget mot tidigare versioner och låter som det kan vara en äkta cross-over) eller K2 Pinnacle med DIN-sula och tech-inserts på samma gång, vilket borde betyda ett "gå-läge" som iaf är stor skillnad över ett par alpinpjäxor men med full fokus på utförsåkningen.</p><p>Annars finns ju Scarpa Maestrale RS som har ett riktigt bra gå-läge för att vara en så styv pjäxa.</p><p></p><p>Trekkers anser iaf jag inte vara ett alternativ, det är mer någon man har för att låna ut till kompisar som vill testa en dag. De gör det väldigt svårt att gå på skrå, särskilt när det är lite hårt. Du får lixom ingen kraft ner till stålkanten eftersom all går förlorad i trekkern och kopplingen till bindningen, verkligen noll vridstyvhet. Men hyr ett par om du vill testa på!</p><p></p><p>Tycker själv att Duke funkar riktigt bra så länge det inte handlar om att göra skärande svängar i stenhård pist hela dagarna. Var jag dig hade jag satsat på en Duke/Baron EPF.</p><p></p><p>Inte provat MFD, men pillat lite på ett par som var monterade. Tyckte det räckte att se var pivot-punkten hamnar i förhållande till din egen tå för att fatta att frustrationen kommer pysa ur öronen efter en kvart på ett par sådana.. Är rätt dyra dessutom.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blide, post: 1018053, member: 35991"] Om alpinpjäxan ändå är simpel och inget direkt bra pjäxa (?) kan du väl byta ut den mot en turpjäxa med klart nerförs-orientering? Jag hade tittat på nya BD Factor (dubbla gå-läget mot tidigare versioner och låter som det kan vara en äkta cross-over) eller K2 Pinnacle med DIN-sula och tech-inserts på samma gång, vilket borde betyda ett "gå-läge" som iaf är stor skillnad över ett par alpinpjäxor men med full fokus på utförsåkningen. Annars finns ju Scarpa Maestrale RS som har ett riktigt bra gå-läge för att vara en så styv pjäxa. Trekkers anser iaf jag inte vara ett alternativ, det är mer någon man har för att låna ut till kompisar som vill testa en dag. De gör det väldigt svårt att gå på skrå, särskilt när det är lite hårt. Du får lixom ingen kraft ner till stålkanten eftersom all går förlorad i trekkern och kopplingen till bindningen, verkligen noll vridstyvhet. Men hyr ett par om du vill testa på! Tycker själv att Duke funkar riktigt bra så länge det inte handlar om att göra skärande svängar i stenhård pist hela dagarna. Var jag dig hade jag satsat på en Duke/Baron EPF. Inte provat MFD, men pillat lite på ett par som var monterade. Tyckte det räckte att se var pivot-punkten hamnar i förhållande till din egen tå för att fatta att frustrationen kommer pysa ur öronen efter en kvart på ett par sådana.. Är rätt dyra dessutom. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
En vilsen själ på jakt efter en Turskida. (och bindning)
Tillbaka
Topp