Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
En vilsen själ på jakt efter en Turskida. (och bindning)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Piglet55" data-source="post: 1018317" data-attributes="member: 35223"><p>Tyvärr har jag ju inte så mkt att jämföra med. Jag har aldrig någonsin provat ett par salomonpjäxor så det är lite svårt att göra någon jämförelse. </p><p></p><p>I och med att jag brukar lägga ut mer pengar på att trycka pjäxor än dom kostar så är jag ju mest överlycklig att cochisen i stort sett var kärlek vid första ögonkastet. </p><p></p><p>Flexmässigt så är dom på den mjukare delen av spektrumet som jag upplever som "lagom" dvs det finns bra mkt hårdare pjäxor men trots att jag väger in på över 100 kg med utrustning på så upplever jag det inte som ett problem och jag flexar inte igenom dom. Bara att dra åt översta spännet lite till så styvare den upp sig ännu mer. </p><p></p><p>Det enda negativa jag kunnat läsa mig till är att innerskon blir lite svampig efter säg 100 dagar eller så. Men den dagen den sorgen.</p><p></p><p>Annars är det genialiska övre spännet helt fantastiskt och jag såg att det var någon annat märke gjort en copy-paste på det tills i år. Samt att gummisula + gåläge är ju guds gåva till skidåkarna. I kabinen, mataffären, afterskin, lek och skidskolan med de minsta osv.....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Piglet55, post: 1018317, member: 35223"] Tyvärr har jag ju inte så mkt att jämföra med. Jag har aldrig någonsin provat ett par salomonpjäxor så det är lite svårt att göra någon jämförelse. I och med att jag brukar lägga ut mer pengar på att trycka pjäxor än dom kostar så är jag ju mest överlycklig att cochisen i stort sett var kärlek vid första ögonkastet. Flexmässigt så är dom på den mjukare delen av spektrumet som jag upplever som "lagom" dvs det finns bra mkt hårdare pjäxor men trots att jag väger in på över 100 kg med utrustning på så upplever jag det inte som ett problem och jag flexar inte igenom dom. Bara att dra åt översta spännet lite till så styvare den upp sig ännu mer. Det enda negativa jag kunnat läsa mig till är att innerskon blir lite svampig efter säg 100 dagar eller så. Men den dagen den sorgen. Annars är det genialiska övre spännet helt fantastiskt och jag såg att det var någon annat märke gjort en copy-paste på det tills i år. Samt att gummisula + gåläge är ju guds gåva till skidåkarna. I kabinen, mataffären, afterskin, lek och skidskolan med de minsta osv..... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
En vilsen själ på jakt efter en Turskida. (och bindning)
Tillbaka
Topp