Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
En vilsen småbarnspappa köper nya skidor…. och konstaterar att v. 6 suger
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="carl_couloir" data-source="post: 1275069" data-attributes="member: 11566"><p>Efter en något strulig resa med Swiss till Geneve igår så var det äntligen dags att få stå på skidorna och skidor för första gången den här säsongen. Glad i hågen så knäppte jag pjäxorna efter att ha klivit av liften och passade samtidigt på att att påminna skidkamrater om att inte glömma av att sätta tillbaka pjäxorna i skidläge!</p><p></p><p>Helt klart så kände man sig lite ringrostig på väg ner i pisterna på Les Grand Montes, men det gick och kändes förvånansvärt bra ändå. När jag ökade på lite mer i fart och tempo på långa skärande svängar så kände jag mig helt plötsligt väldigt svag i just vänsterbenet och att jag inte riktigt kunde sätta fast skidan i snön, förbannade rygg med dess dåliga diskar tänkte jag……. att jag inte riktigt kört min rehab och tränat innan har inget med saken att göra naturligtvis, punkt!</p><p></p><p>Vi åkte på och det började bli dags för en klassisk pizza-lunch i backen, tre hungriga herrar sladdade unisont i framför Plan Jordan med mat i blicken. Dags att kliva ur skidorna och knäppa upp pjäxorna osv. varpå jag ganska snabbt insåg att jag själv hade kört hela förmiddagen med vänsterpjäxan i walk mode, epic fail liksom!</p><p></p><p>Efter pizza, en liten pilsner, cola zero och en kaffe bar det ut igen med klart mer pepp från chauffören.</p><p></p><p>Snabba reflektioner hittills säger att skidan känns kvickare kant till kant än dess bredd kanske skvallrar om detsamma gäller svängradien som också den känns kortare än angivna 20 meter. Inga problem att växla svängtempo eller att snabbt släppa ut bakändarna i sladd mitt i en skärande sväng om man nu känner för det, men annars får jag säga att skidan verkar stå pall för rätt så mycket av just varan skärande sväng. Ska bli kul att få undersöka skidan mer imorgon.</p><p></p><p>/C</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="carl_couloir, post: 1275069, member: 11566"] Efter en något strulig resa med Swiss till Geneve igår så var det äntligen dags att få stå på skidorna och skidor för första gången den här säsongen. Glad i hågen så knäppte jag pjäxorna efter att ha klivit av liften och passade samtidigt på att att påminna skidkamrater om att inte glömma av att sätta tillbaka pjäxorna i skidläge! Helt klart så kände man sig lite ringrostig på väg ner i pisterna på Les Grand Montes, men det gick och kändes förvånansvärt bra ändå. När jag ökade på lite mer i fart och tempo på långa skärande svängar så kände jag mig helt plötsligt väldigt svag i just vänsterbenet och att jag inte riktigt kunde sätta fast skidan i snön, förbannade rygg med dess dåliga diskar tänkte jag……. att jag inte riktigt kört min rehab och tränat innan har inget med saken att göra naturligtvis, punkt! Vi åkte på och det började bli dags för en klassisk pizza-lunch i backen, tre hungriga herrar sladdade unisont i framför Plan Jordan med mat i blicken. Dags att kliva ur skidorna och knäppa upp pjäxorna osv. varpå jag ganska snabbt insåg att jag själv hade kört hela förmiddagen med vänsterpjäxan i walk mode, epic fail liksom! Efter pizza, en liten pilsner, cola zero och en kaffe bar det ut igen med klart mer pepp från chauffören. Snabba reflektioner hittills säger att skidan känns kvickare kant till kant än dess bredd kanske skvallrar om detsamma gäller svängradien som också den känns kortare än angivna 20 meter. Inga problem att växla svängtempo eller att snabbt släppa ut bakändarna i sladd mitt i en skärande sväng om man nu känner för det, men annars får jag säga att skidan verkar stå pall för rätt så mycket av just varan skärande sväng. Ska bli kul att få undersöka skidan mer imorgon. /C [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
En vilsen småbarnspappa köper nya skidor…. och konstaterar att v. 6 suger
Tillbaka
Topp