Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
En vilsen småbarnspappa köper nya skidor…. och konstaterar att v. 6 suger
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="carl_couloir" data-source="post: 1275749" data-attributes="member: 11566"><p>Hemma efter en vecka med mycket lite av den frusna varianten av diväteoxid så är det bara att inse att det till skillnad från mainstream-media inte går att hävda att tre snöflingor gör en vinter eller i mer vardagligt tal koka soppa på en spik……..</p><p></p><p>Det enda som faktisk går att utvärdera lite mer på riktigt är cast-systemet, för att göra det som det ska göra så är det riktigt bra, är du snabbast på att ställa om mellan åk och turläge och vise versa? inte på långa vägar!! väger det in som tre och en halv snickers? inte en chans!!! men du kan tura uppför och samtidigt ha en av marknadens bästa bindningar utför och det är på ren franska c’est la bomb!!!</p><p></p><p>Ska man säga något lite om skidorna så är det väl att som jag nämnt innan att dom verkligen verkar kunna hålla kant / skär i hård och isig pist och samtidigt vara hyfsat lekfulla, med full träkärna i poppel och ingen kokos-plast så upplevde jag att sving-vikten var något högre än på mina Rustler 11, eller så är jag precis som barnens favoritmat en överkokt spaghetti när det kommer till spänst i kroppen……. kan även tycka precis som Åka skidor i sitt test av skidan att dom relativt långa bakändarna ibland vill ha lite väl mycket uppmärksamhet.</p><p></p><p></p><p>Nu hoppas den här småbarnspappan innerligt på nya möjligheter för skidåkning!</p><p></p><p>/C</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="carl_couloir, post: 1275749, member: 11566"] Hemma efter en vecka med mycket lite av den frusna varianten av diväteoxid så är det bara att inse att det till skillnad från mainstream-media inte går att hävda att tre snöflingor gör en vinter eller i mer vardagligt tal koka soppa på en spik…….. Det enda som faktisk går att utvärdera lite mer på riktigt är cast-systemet, för att göra det som det ska göra så är det riktigt bra, är du snabbast på att ställa om mellan åk och turläge och vise versa? inte på långa vägar!! väger det in som tre och en halv snickers? inte en chans!!! men du kan tura uppför och samtidigt ha en av marknadens bästa bindningar utför och det är på ren franska c’est la bomb!!! Ska man säga något lite om skidorna så är det väl att som jag nämnt innan att dom verkligen verkar kunna hålla kant / skär i hård och isig pist och samtidigt vara hyfsat lekfulla, med full träkärna i poppel och ingen kokos-plast så upplevde jag att sving-vikten var något högre än på mina Rustler 11, eller så är jag precis som barnens favoritmat en överkokt spaghetti när det kommer till spänst i kroppen……. kan även tycka precis som Åka skidor i sitt test av skidan att dom relativt långa bakändarna ibland vill ha lite väl mycket uppmärksamhet. Nu hoppas den här småbarnspappan innerligt på nya möjligheter för skidåkning! /C [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
En vilsen småbarnspappa köper nya skidor…. och konstaterar att v. 6 suger
Tillbaka
Topp