Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
En vilsen småbarnspappa köper nya skidor…. och konstaterar att v. 6 suger
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="carl_couloir" data-source="post: 1337580" data-attributes="member: 11566"><p>Shit vad jag har varit dålig på att uppdatera tråden, skämmes på mig helt enkelt!</p><p></p><p>Så vad har hänt sedan sist?</p><p></p><p>Säsongen 2025 blev det tyvärr inte så mycket av eftersom ett nytt jobb kom in i leken samtidigt som team "rigor mortis" och vecka 6 har visat sig vara en riktigt dålig kombination inte blev det direkt bättre av att den klassiska säsongsavslutningen i Trysil bokstavligt talat rann ner för berget och då pratar jag inte om ölen på Knettsetra......</p><p></p><p>Säsongen 2026 hade aldrig varit mer efterlängtad!</p><p>Vilken sedvanligt startade med Skistores sedvanliga skidtestar-vintertrip till Hemsedal, kallt som (valfritt adjektiv) var det iaf men vad gör det när man får testa lagg?! Spenderade merparten av tiden på ett par sinnesförvirrade, iaf när man tittade ner på skidorna, Salomon QST one o six som funkade förvånansvärt bra i pisten eftersom det inte fanns sådär jättemycket annan snö att åka på och att Marcus blir så ledsen om man repar sönder hans demoskidor.</p><p></p><p>Team "rigor mortis" tog en kortvecka i La Grave hos Pelle som vi förövrigt hade förmånen att ha till bordet en kväll så då fick vi höra hans livshistoria i någorlunda städat format. Anno 2026 så hade vi vädergudarna med oss på vår sida kanske till och med lite väl mycket eftersom berget var stängt två av de fyra dagarna vi var där, kanske lika bra då några av oss råkat bli matförgiftade. Men de två dagar vi fick på le meije gav inget mer att önska härlig snö och härliga couloirer, skönt att äntligen få sträcka ut mina "kråkor" lite mer, men mer om det senare. De två resterande dagarna spenderades i närliggande Le Chazalet där ett årskort går på ca. €180 i runda slängar och där massor med fin åkning finns tillgänglig bokstavligt talat runt knuten antingen direkt från pisten eller en kort promenad / kort tur med hudar bort.</p><p></p><p>Säsongen avslutades nästan med familjen i Branäs och ett lätt diskbråck efter att jag naturligtvis skulle visa både mina egna barn och kusinens barn och deras föräldrar att jag minsann kunde hoppa i parken, en klassisk over shoot helt enkelt.... men va tusan med lite rehab och härliga piller från doktorn löser det mesta sig ;-)</p><p></p><p>Nu har vi kommit ikapp oss till nutid och mitt YouTube-flöde börjar fyllas att diverse skidtester och recensioner, fuck liksom! eftersom summeringen av dessa för första gången kanske riktiga skiddagar på mina Atris visade att detta kanske trots allt inte är skidan för mig iaf inte i den terräng och den åkning som jag gillar och som La Grave erbjuder.</p><p></p><p>Så för den som är på jakt efter ett par Atris i bra skick, väntan är över.</p><p>[URL unfurl="true"]https://www.freeride.se/annonser/atris-med-look-pivot-amp-cast-freetour.192618/[/URL]</p><p></p><p>Jag behöver något mer stabilt och lätt chargigt, något som står pall både i branta couloirer och i stora snabba svängar i mjuk / varierad snö när det öppnar upp sig. Så jag promtade med min AI-kompis parallellt med allt mer intensivt youtubande fram och tillbaka, i år orkade min fru inte ens bry sig.....</p><p></p><p>Sagt och gjort, jag slog en signal till mina grymma vänner på Skistore och bad dom lägga undan ett par Black Crows av annan kaliber till mig som hämtas imorgon, för man kan ju inte dö innan man testat Chamonixskidan nr.1 om än i dess lite nyare och mer förlåtande tappning.</p><p></p><p>Peace, Love & Pink Skis</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="carl_couloir, post: 1337580, member: 11566"] Shit vad jag har varit dålig på att uppdatera tråden, skämmes på mig helt enkelt! Så vad har hänt sedan sist? Säsongen 2025 blev det tyvärr inte så mycket av eftersom ett nytt jobb kom in i leken samtidigt som team "rigor mortis" och vecka 6 har visat sig vara en riktigt dålig kombination inte blev det direkt bättre av att den klassiska säsongsavslutningen i Trysil bokstavligt talat rann ner för berget och då pratar jag inte om ölen på Knettsetra...... Säsongen 2026 hade aldrig varit mer efterlängtad! Vilken sedvanligt startade med Skistores sedvanliga skidtestar-vintertrip till Hemsedal, kallt som (valfritt adjektiv) var det iaf men vad gör det när man får testa lagg?! Spenderade merparten av tiden på ett par sinnesförvirrade, iaf när man tittade ner på skidorna, Salomon QST one o six som funkade förvånansvärt bra i pisten eftersom det inte fanns sådär jättemycket annan snö att åka på och att Marcus blir så ledsen om man repar sönder hans demoskidor. Team "rigor mortis" tog en kortvecka i La Grave hos Pelle som vi förövrigt hade förmånen att ha till bordet en kväll så då fick vi höra hans livshistoria i någorlunda städat format. Anno 2026 så hade vi vädergudarna med oss på vår sida kanske till och med lite väl mycket eftersom berget var stängt två av de fyra dagarna vi var där, kanske lika bra då några av oss råkat bli matförgiftade. Men de två dagar vi fick på le meije gav inget mer att önska härlig snö och härliga couloirer, skönt att äntligen få sträcka ut mina "kråkor" lite mer, men mer om det senare. De två resterande dagarna spenderades i närliggande Le Chazalet där ett årskort går på ca. €180 i runda slängar och där massor med fin åkning finns tillgänglig bokstavligt talat runt knuten antingen direkt från pisten eller en kort promenad / kort tur med hudar bort. Säsongen avslutades nästan med familjen i Branäs och ett lätt diskbråck efter att jag naturligtvis skulle visa både mina egna barn och kusinens barn och deras föräldrar att jag minsann kunde hoppa i parken, en klassisk over shoot helt enkelt.... men va tusan med lite rehab och härliga piller från doktorn löser det mesta sig ;-) Nu har vi kommit ikapp oss till nutid och mitt YouTube-flöde börjar fyllas att diverse skidtester och recensioner, fuck liksom! eftersom summeringen av dessa för första gången kanske riktiga skiddagar på mina Atris visade att detta kanske trots allt inte är skidan för mig iaf inte i den terräng och den åkning som jag gillar och som La Grave erbjuder. Så för den som är på jakt efter ett par Atris i bra skick, väntan är över. [URL unfurl="true"]https://www.freeride.se/annonser/atris-med-look-pivot-amp-cast-freetour.192618/[/URL] Jag behöver något mer stabilt och lätt chargigt, något som står pall både i branta couloirer och i stora snabba svängar i mjuk / varierad snö när det öppnar upp sig. Så jag promtade med min AI-kompis parallellt med allt mer intensivt youtubande fram och tillbaka, i år orkade min fru inte ens bry sig..... Sagt och gjort, jag slog en signal till mina grymma vänner på Skistore och bad dom lägga undan ett par Black Crows av annan kaliber till mig som hämtas imorgon, för man kan ju inte dö innan man testat Chamonixskidan nr.1 om än i dess lite nyare och mer förlåtande tappning. Peace, Love & Pink Skis [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
En vilsen småbarnspappa köper nya skidor…. och konstaterar att v. 6 suger
Tillbaka
Topp