Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
enåtti eller ettåtti
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mrtnpttrssn" data-source="post: 149929" data-attributes="member: 59960"><p>Tycker personligen att "ettåtti" låter lite fjolligt så jag säger enåtti... Och det här med railen... Ehh, det borde ju heta ett rail eftersom rail är engelska och betyder räcke och man säger ju ett räcke... Men jag kan hålla med om att det låter bäst med en rail. Eftersom det är en blandning av två språk så finns det ju ingen gramatik och därför inget rätt och fel så man får väl säga som man vill... Och jag tror alla fattar vad man säger oavsätt om man säger ettåtti/enåtti eller en rail/ett rail...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mrtnpttrssn, post: 149929, member: 59960"] Tycker personligen att "ettåtti" låter lite fjolligt så jag säger enåtti... Och det här med railen... Ehh, det borde ju heta ett rail eftersom rail är engelska och betyder räcke och man säger ju ett räcke... Men jag kan hålla med om att det låter bäst med en rail. Eftersom det är en blandning av två språk så finns det ju ingen gramatik och därför inget rätt och fel så man får väl säga som man vill... Och jag tror alla fattar vad man säger oavsätt om man säger ettåtti/enåtti eller en rail/ett rail... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
enåtti eller ettåtti
Tillbaka
Topp