Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Enbart nose rocker
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 939658" data-attributes="member: 15091"><p>Early rise är Lines benämning på rocker, stirra dig inte blind på namnen utan titta på specifikationerna istället. Influence 115 har 25 cm x 6 mm early rise i nosen. Jag körde föregångaren Prophet 115 (mer eller mindre identisk med årets) ifjol och i år kör jag Sir Francis Bacon, båda är riktigt fina lagg men känslan skiljer sig en aning framförallt pga monteringspunkten skulle jag vilja säga.</p><p></p><p>Din anledning till varför du ska utesluta alla lagg med rocker båda fram och bak tycker jag är lite lustig. Bara för att en skida har både rocker fram och bak betyder det ju förslagsvis inte att den enbart är till för att landa allt man hoppar baklänges. Den blir ju snarare bara mer lätthanterlig eftersom bakändarna inte tenderar att fastnar i sväng plus att det tillåter dig att göra snowboardliknande surfsvängar där du liksom vrider loss skidorna ur deras tänkta spår på ett enklare sätt. </p><p></p><p>Vad har du för specifikationer btw, alltså vad väger du, hur åker du, hur mkt, och vart, vad har du åkt tidigare osv.? Det är rätt svårt att ge tips utan den informationen.</p><p></p><p>Edit:</p><p>znitch hann före.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 939658, member: 15091"] Early rise är Lines benämning på rocker, stirra dig inte blind på namnen utan titta på specifikationerna istället. Influence 115 har 25 cm x 6 mm early rise i nosen. Jag körde föregångaren Prophet 115 (mer eller mindre identisk med årets) ifjol och i år kör jag Sir Francis Bacon, båda är riktigt fina lagg men känslan skiljer sig en aning framförallt pga monteringspunkten skulle jag vilja säga. Din anledning till varför du ska utesluta alla lagg med rocker båda fram och bak tycker jag är lite lustig. Bara för att en skida har både rocker fram och bak betyder det ju förslagsvis inte att den enbart är till för att landa allt man hoppar baklänges. Den blir ju snarare bara mer lätthanterlig eftersom bakändarna inte tenderar att fastnar i sväng plus att det tillåter dig att göra snowboardliknande surfsvängar där du liksom vrider loss skidorna ur deras tänkta spår på ett enklare sätt. Vad har du för specifikationer btw, alltså vad väger du, hur åker du, hur mkt, och vart, vad har du åkt tidigare osv.? Det är rätt svårt att ge tips utan den informationen. Edit: znitch hann före. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Enbart nose rocker
Tillbaka
Topp