Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Engelberg vs Les Diablerets
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sjo_orret" data-source="post: 9267" data-attributes="member: 14453"><p>Jag håller med om att Engelberg ser mkt fint ut på bilder men enligt många schweitzare som jag pratat med där nere, så är en annan ort i närheten mkt bättre! (Vilken, tänker jag inte säga!)</p><p>Nackdelen med engelberg enligt dom är att dom bästa åken är långa och ofta extremt lavinfarliga. På grund av att hela baksidan och även sidorna av berget begränsas av stora stup blir det just bara dessa åk som blir kvar!</p><p>Det är svårt att hika för fler åk än dom uppenbara lätttilgängliga åken tillbaka till byn.</p><p></p><p>Som sagt Engelberg är bra men det finns en ort som enligt många är bättre!</p><p>(I denna ort faller det vanligtvis mer snö oxå!)</p><p>Jag har inte varit i Engelberg men spenderade 2 månader i ***************</p><p></p><p>//David</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sjo_orret, post: 9267, member: 14453"] Jag håller med om att Engelberg ser mkt fint ut på bilder men enligt många schweitzare som jag pratat med där nere, så är en annan ort i närheten mkt bättre! (Vilken, tänker jag inte säga!) Nackdelen med engelberg enligt dom är att dom bästa åken är långa och ofta extremt lavinfarliga. På grund av att hela baksidan och även sidorna av berget begränsas av stora stup blir det just bara dessa åk som blir kvar! Det är svårt att hika för fler åk än dom uppenbara lätttilgängliga åken tillbaka till byn. Som sagt Engelberg är bra men det finns en ort som enligt många är bättre! (I denna ort faller det vanligtvis mer snö oxå!) Jag har inte varit i Engelberg men spenderade 2 månader i *************** //David [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Engelberg vs Les Diablerets
Tillbaka
Topp