Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Enklare skidanläggning/skidbacke för nybörjare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1249823" data-attributes="member: 175247"><p>För att billigt och enkelt kunna prova på utförsåkning, kan ni från Malmö göra dagsutlykter till Vallåsen eller Isaberg.</p><p>Men!</p><p>Som någon skrev här tidigare, är det både trevligare och lättare att prova på att åka skidor där det finns natursnö. Om ni åker till en liten anläggning i Sydsverige, så är risken stor att ni prövar era första åk på tö-frusen grovkornig och halvisig konstsnö - och det kan bli en start som gör att ni inte finner något större nöje i skidåkning.</p><p>Någon föreslog också det nya skidområdet Idre Himmelfjäll i norra Dalarna. Jag har inte varit där (det är heller inget skidområde som lockar erfarna skidåkare), men det jag ser är ett skidområde som ur nybörjarperspektiv lockar med ganska många och långa och snälla nerfarter. Nybörjaren skulle nog uppleva det som ganska stort och lite lagom spännande.</p><p>Och här finns säkert fin natursnö.</p><p>Freeride har också gjort ett videoreportage därifrån.</p><p>[ATTACH=full]15179[/ATTACH]</p><p>[MEDIA=youtube]h-oxlBavrw0[/MEDIA]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1249823, member: 175247"] För att billigt och enkelt kunna prova på utförsåkning, kan ni från Malmö göra dagsutlykter till Vallåsen eller Isaberg. Men! Som någon skrev här tidigare, är det både trevligare och lättare att prova på att åka skidor där det finns natursnö. Om ni åker till en liten anläggning i Sydsverige, så är risken stor att ni prövar era första åk på tö-frusen grovkornig och halvisig konstsnö - och det kan bli en start som gör att ni inte finner något större nöje i skidåkning. Någon föreslog också det nya skidområdet Idre Himmelfjäll i norra Dalarna. Jag har inte varit där (det är heller inget skidområde som lockar erfarna skidåkare), men det jag ser är ett skidområde som ur nybörjarperspektiv lockar med ganska många och långa och snälla nerfarter. Nybörjaren skulle nog uppleva det som ganska stort och lite lagom spännande. Och här finns säkert fin natursnö. Freeride har också gjort ett videoreportage därifrån. [ATTACH type="full"]15179[/ATTACH] [MEDIA=youtube]h-oxlBavrw0[/MEDIA] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Enklare skidanläggning/skidbacke för nybörjare?
Tillbaka
Topp