Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Enlight vs. Device
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="malro" data-source="post: 159824" data-attributes="member: 62923"><p>Hejsan,</p><p></p><p>först lite bakgrund:</p><p>Har åkt snowboard sedan 1996 minst en vecka per år. Min första bräda köpte jag begagnad av brorsan (en Ghost) någon gång på nittitalet och har åkt på den till denna säsong. I år köpte jag mig en Extrem Device på rea innan årets semester och tyckte den var störtskön! Det blev ett par Salomon SPX Pro bindningar också av bara farten på rea uppe i Sälen (mina gamla SP2 gav upp). Min åkning (kändes det som iaf) växte med denna bräda, de senaste åren har det inte kännts som man utvecklats något men nu var det som en "aha" upplevelse. Är det så här det ska kännas med lite fart.</p><p></p><p>Nu till problemen, fick allt stulet när jag kommit hem (inbrott) så ny utrustning måste införskaffas inför nästa år. Därav min fråga, ska jag köpa en Device igen eller ska jag ta klivet ut och gå på Enlight? Ni som åkt båda, hur skiljer de sig? Har förstått att Enlighten är mer aggresiv och kräver aktiv förare men hur mycket? Förslag på bindningar och boots (fast jag lutar starkt mot Salomon Malamute) tas gärna emot också.</p><p></p><p>Hur åker jag då undrar ni? I eller strax utanför pisten (mao ingen avancerad off-pist än så länge men jag skulle inte banga med guide). Inga parker för min del men hopp ska brädan klara. 173 cm lång och ca 75 kilo tung är kroppen, 42-43 i skor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="malro, post: 159824, member: 62923"] Hejsan, först lite bakgrund: Har åkt snowboard sedan 1996 minst en vecka per år. Min första bräda köpte jag begagnad av brorsan (en Ghost) någon gång på nittitalet och har åkt på den till denna säsong. I år köpte jag mig en Extrem Device på rea innan årets semester och tyckte den var störtskön! Det blev ett par Salomon SPX Pro bindningar också av bara farten på rea uppe i Sälen (mina gamla SP2 gav upp). Min åkning (kändes det som iaf) växte med denna bräda, de senaste åren har det inte kännts som man utvecklats något men nu var det som en "aha" upplevelse. Är det så här det ska kännas med lite fart. Nu till problemen, fick allt stulet när jag kommit hem (inbrott) så ny utrustning måste införskaffas inför nästa år. Därav min fråga, ska jag köpa en Device igen eller ska jag ta klivet ut och gå på Enlight? Ni som åkt båda, hur skiljer de sig? Har förstått att Enlighten är mer aggresiv och kräver aktiv förare men hur mycket? Förslag på bindningar och boots (fast jag lutar starkt mot Salomon Malamute) tas gärna emot också. Hur åker jag då undrar ni? I eller strax utanför pisten (mao ingen avancerad off-pist än så länge men jag skulle inte banga med guide). Inga parker för min del men hopp ska brädan klara. 173 cm lång och ca 75 kilo tung är kroppen, 42-43 i skor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Enlight vs. Device
Tillbaka
Topp