Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Epoxi + värme. Bocka egen rocker
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="somebody" data-source="post: 795206" data-attributes="member: 47499"><p>Jag var sugen på att bocka en liten värre rocker på mina ehp men klämde och kände och funderade lite och tror nog att det blir lite snowblades känsla av det hela då det är ett par 186or och monteringspunkten sitter rätt långt fram. Tänkte ta och hetta upp ett par gamla skidor i förrådet och se när man uppnår någon form av delaminering bara för att vara på den säkra sidan. </p><p></p><p>Sen är det nog ett par äldre seth som står på tur för en liten AM rocker och möjligen att jag dänger på fetare böj på mina ehp. </p><p></p><p>Tänkte helt enkelt ta en rätt easy approach och även den enda jag känner till. Alltså bara klämma ner dom på en planyta med en 45-95 där man vill att kurvan ska börja och sen slänga upp med kanske 2-4" under och lite värme. Då kommer fråga två, hur långt kan man gå innan hela skiten bara brakar iväg och smäller av, får testa det på andra skidan i paret som ska hettas upp till delaminering.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="somebody, post: 795206, member: 47499"] Jag var sugen på att bocka en liten värre rocker på mina ehp men klämde och kände och funderade lite och tror nog att det blir lite snowblades känsla av det hela då det är ett par 186or och monteringspunkten sitter rätt långt fram. Tänkte ta och hetta upp ett par gamla skidor i förrådet och se när man uppnår någon form av delaminering bara för att vara på den säkra sidan. Sen är det nog ett par äldre seth som står på tur för en liten AM rocker och möjligen att jag dänger på fetare böj på mina ehp. Tänkte helt enkelt ta en rätt easy approach och även den enda jag känner till. Alltså bara klämma ner dom på en planyta med en 45-95 där man vill att kurvan ska börja och sen slänga upp med kanske 2-4" under och lite värme. Då kommer fråga två, hur långt kan man gå innan hela skiten bara brakar iväg och smäller av, får testa det på andra skidan i paret som ska hettas upp till delaminering. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Epoxi + värme. Bocka egen rocker
Tillbaka
Topp